×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
RJC1980
butcher
Die analyse klopt als een bus, maar toch had ik het gevoel dat Roda 2 punten heeft laten liggen..heel stom eigenlijk..
ma 12 februari 2018 om 11:25 - 12 februari 2018 om 11:25 # 2573
butcher

Precies 35 seconden duurde het betoog van Roda-coach Robert Molenaar, op de persconferentie na het zwaarbevochten gelijkspel (1-1) bij Heerenveen. Lang kon zijn analyse over zijn ploeg ook niet zijn. De Kerkradenaren, gehavend door het ontbreken van de sleutelspelers Gustafson, Schahin en Avdijaj, beperkten zich vooral tot tegenhouden en namen als een dief in de nacht een punt mee terug naar Kerkrade.

„Dit was in aanvallend opzicht een van onze mindere wedstrijden”, erkende Molenaar. „We verloren de bal steeds snel en bleven daardoor onder druk. We zijn hartstikke blij met dit gelijkspel.” Met het punt doet Roda goede zaken op de ranglijst. De directe concurrenten Sparta en FC Twente verloren. Roda steeg naar de zestiende plaats en heeft nu een punt meer dan Twente en een voorsprong van drie punten op hekkensluiter Sparta.

Roda had het grote delen van de wedstrijd zwaar tegen Heerenveen. De ploeg overleefde een hectisch openingskwartier, maar kwam zelf amper aan voetballen toe. Op de flanken kwamen Livio Milts – voor het eerst in de basis – en Mikhail Rosheuvel niet in het stuk voor. Ook het spitsenduo Vancamp/Ngombo kon de bal moeilijk vasthouden, maar kreeg het Abe Lenstra Stadion wel stil met een knappe openingstreffer. Op slag van rust ontsnapte Roda toen Schaars bij een vrije trap de lat toucheerde.

Na het inbrengen van supersub Henk Veerman, na een uur spelen, begon de Roda-defensie te wankelen. Met een hakje achter het standbeen bereidde de invaller subtiel de gelijkmaker voor van Zeneli, die Auassar wist uit te kappen. In het resterende kwartier joeg Heerenveen op de winnende treffer, maar Roda bleef – met enig fortuin – op de been.
ma 12 februari 2018 om 08:15 - 12 februari 2018 om 08:15 # 2560
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 10 mei 2024 om 20:00
Euroborg



FC Groningen


Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement