×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
butcher
Molenaar: ‘Vervanger zou het niet beter doen’
Waar de oude maestro Dick Advocaat na de zege bij Roda (0-2) met een brede grijns door de catacomben van het Parkstad Limburg Stadion liep, probeerde Robert Molenaar zichtbaar aangeslagen de klap van de nederlaag te verwerken. Vragen over zijn positie pareerde de Roda-coach kalm, maar resoluut. „Ik denk niet dat een vervanger het beter zou doen. De club heeft gebroken met het beleid van de afgelopen jaren. Dat verdient resultaat.”

Op zoek naar lichtpuntjes klampte Molenaar zich vast aan de kansen die Roda had gecreëerd. Maar net als vorige week tegen Heracles (0-3 verlies) faalden de aanvallers van de Kerkraadse ploeg hopeloos voor het doel. „We hebben geen ploeg die nul kansen weggeeft, we hebben de meeste tegendoelpunten tegen. Dan helpt het niet als je zelf niet scoort.”

Roda kwam al na elf minuten op achterstand, via een volley van Sander Fischer. Het was al de zesde keer in de negen competitiewedstrijden na de winterstop dat de Kerkradenaren binnen een kwartier een openingsdoelpunt moesten incasseren. Sparta werd vervolgens teruggedrongen en had geluk dat een zware charge van Sanusi op Schahin door arbiter Nijhuis niet bestraft werd met rood. Het offensief van Roda leverde echter niets op: de eindpass was beroerd, of de afwerking.

Met invaller Donis Avdijaj, die tijdens zijn warming-up in de rust het publiek probeerde op te jutten, ging Roda op jacht naar de gelijkmaker. Maar het was opnieuw Sparta dat toesloeg, via Robert Mühren. Het thuispubliek zag vervolgens vol afgrijzen hoe Rosheuvel een kapitale misser maakte en een bal van Avdijaj van de lijn werd gehaald. Agenten van de ME posteerden zich na afloop rond het stadion om de veiligheid te bewaken.

Sparta klom door de winst naar de zestiende plaats met 21 punten. FC Twente heeft 18 punten, Roda JC 17.
ma 12 maart 2018 om 06:25 - 12 maart 2018 om 06:25 # 7956
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 10 mei 2024 om 20:00
Euroborg



FC Groningen


Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement