×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
butcher


bas quaedvlieg
EERSTE DIVISIE RODA JC 0 FC EINDHOVEN 0
Oproep van Molenaar mist gewenste effect
De resultaten waren in die lastige beginfase van de competitie nog wel zo bemoedigend. Maar toen gisteren de punten tegen hekkensluiter FC Eindhoven voor het oprapen lagen, ging het mis: 0-0.
DOOR JIMMY LEENDERS

KERKRADE

Er joeg een koude wind door het Parkstad Limburg Stadion, gisteravond. Maar wie zich dacht aan het spel van Roda te kunnen warmen, kwam uitermate bedrogen uit. Opwindend was het wel, maar goed allerminst.

Wat Roda en Eindhoven de bijna achtduizend toeschouwers voorschotelden leek af en toe nergens op. En dan stond het stond nog wel met koeienletters aangekondigd in het wedstrijdboekje. ‘Voetballend moet het beter’, liet trainer Robert Molenaar optekenen. Daar kwam bitter weinig van terecht. „Het was op technisch vlak erbarmelijk. Heel erg slecht”, moest hij na afloop erkennen. „We willen het publiek graag wedstrijden voorschotelen die enigszins te hachelen zijn. Dat gaat met deze manier van voetballen niet. Zo trek je elkaar alleen maar verder het moeras in.”

De seinen stonden van tevoren nochtans zo goed als allemaal op groen. Na een lastig begin van de competitie, met pittige wedstrijden tegen Jong Ajax, Almere City, FC Twente, NEC en RKC stond er nu eindelijk een op papier eenvoudige thuiswedstrijd op het programma. Bezoekende ploeg FC Eindhoven kende een rampzalige seizoenstart en wist tot gisteren nog geen enkel puntje bij elkaar te sprokkelen. Dat de Brabanders het gelijkspel samen met het handjevol fans in het uitvak vierden als een overwinning, was dan ook veelzeggend.

Riant

Roda begon niet eens beroerd aan het duel. Mario Engels kreeg na een klein kwartier zelfs een riante mogelijkheid om zijn ploeg een onbezorgde avond te bezorgen. De Duitser werd door zijn aanvalscollega Simakala alleen voor de doelman gezet, maar schoof de bal naast. Ook bij ‘Super Mario’ staat het vizier dus niet altijd op scherp, zo bleek.

Naast die goede mogelijkheid, stemden ook de eerste acties van Gyliano van Velzen hoopvol. De vleugelspeler werd vorige week tegen RKC nog op de bank geposteerd, maar toonde zijn goede wil met een gretige invalbeurt. Hij veroverde zijn plekje bij de eerste elf terug, dartelde weer over de rechterflank en ging hier en daar een tegenstander voorbij.

Ongelukkige avond

Maar hoe langer het doelpunt uitbleef, hoe verder Roda wegzakte. Aan het begin van de tweede helft liet de ploeg van Molenaar Eindhoven zelfs voorzichtig in de wedstrijd komen, tot overduidelijke onvrede van het publiek. De bezoekende ploeg stond aan het erbarmelijke spel te zien niet voor niets onderaan, maar wist zich tegen Roda gewoon in de wedstrijd te voetballen. Het is dat topschutter Mart Lieder afgelopen zomer vertrok, anders had het nog wel eens anders kunnen aflopen.

Wist een invaller een week geleden de wedstrijd nog vlot te trekken, gisteren was daar geen sprake van. Milts, die in de ploeg kwam voor de knoeiende Paulissen, ging vrolijk op dezelfde voet verder. Maar dat was nog niets vergeleken bij zijn ploeggenoot Niels Verburgh. De Belgische verdediger, net hersteld na een week griep, kende een uitermate ongelukkige avond. Hij kwam in de ploeg voor El Makrini, maar moest na twintig weinig indrukwekkende minuten het veld alweer verlaten met pijn aan zijn knie.

Het povere gelijkspel maakte nog maar eens duidelijk wat bij velen in Kerkrade toch al voorzichtig was doorgedrongen: Roda zal dit seizoen tegen elke opponent het gaspedaal vol in moeten drukken. De ploeg ontbeert namelijk simpelweg de middelen om een tegenstander met louter voetballende kwaliteiten het vuur na aan de schenen te leggen.
za 22 september 2018 om 07:32 - 22 september 2018 om 07:32 # 60505
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 10 mei 2024 om 20:00
Euroborg



FC Groningen


Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement