×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
butcher
Financieel is een hogere eindplek uiteraard ook interessanter
do 04 oktober 2018 om 14:17 - 04 oktober 2018 om 14:17 # 62627
joost
Voor het halen van de nacompetitie hoeft het niets uit te maken, maar de plaats in de eindrangschikking zegt wel iets over waar we ons bevinden.

Een veel scorende spits (zie hieronder, misschien) zou overigens een flink verschil kunnen maken.

Overigens vind ik het belangrijker dat de club weer in de steigers wordt gezet dan dat we dit jaar alweer promoveren.
ma 01 oktober 2018 om 15:08 - 01 oktober 2018 om 15:08 # 62152
Dieter
butcher
joost

Maakt het eigenlijk verschil, top 5 of top 3? Als je 2e of 3e wordt heb je evenveel als wanneer je 4e of 5e wordt (en met belofte-elftal ertussen zelfs 6e), namelijk dat je een ronde later mag instromen bij de play-offs..
ma 01 oktober 2018 om 08:22 - 01 oktober 2018 om 08:22 # 62102
Hutch
Productiviteit en creativiteit vormen het grote probleem. Ik zie de ploeg ook niet om de bovenste plekken meestrijden.

Maar misschien zit ik ernaast, want dit is wel een raar elftal. Ik heb alle ploegen nu gezien en vraag me af of er een elftal is dat onverzettelijker is dan dit Roda. Andere teams moeten het hebben van individuele bevliegingen, bij Roda is het het collectief. Ik kan me niet anders voorstellen dat dit elftal het op pure kwaliteit gaat afleggen tegen de FC Twentes en Spartas, maar ALS ze erin slagen tot december aan te klampen, dan hebben ze misschien wel de langste adem. Voordeel bij Roda is ook het verwachtingspatroon. Dat is niet zo overspannen als in Enschede, Rotterdam-West of Nijmegen.

Maar goed, eerst maar kijken of we vrijdag een sneaky overwinninkje kunnen pakken tegen Jong PSV. Dat wordt al lastig zat.
zo 30 september 2018 om 21:49 - 30 september 2018 om 21:49 # 62097
joost
Als we bij de eerst vijf eindigen hebben we het prima gedaan, wat mij betreft zelfs boven verwachting. Tegen NEC en Cambuur hebben we bovendien best leuke wedstrijden gespeeld.

Een goede spits hebben we wat mij betreft zeker nog nodig. Ik heb in dat verband al eens gewezen op een ex-jeugdinternational die bij Jong PSV zijn contract heeft laten ontbinden en die nu bij AZ, meetraint. Misschien moet aanstaande vrijdag maar eens iemand informeren naar zijn kwaliteiten.
zo 30 september 2018 om 14:25 - 30 september 2018 om 14:25 # 62064
butcher
Top 3 geloof ik niet in, wie moet nml die doelpunten gaan maken? Top 5 zou gewoon goed zijn.
za 29 september 2018 om 19:51 - 29 september 2018 om 19:51 # 62004
Mahispe
viro

Ieder geval bij de eerste 5 vindt ik al heel wat.
Vooraf aan het seizoen dan.
Maar zet je deze reeks voort met hetzelfde voetbal als gister en nog 2 a 3 gerichte versterkingen (spits want Vãyraynen zet ik toch mijn ? Bij,controlerende middenvelder en evt nog een goede linkshalf) dan zit er idd top 3 in ja.
za 29 september 2018 om 14:33 - 29 september 2018 om 14:33 # 61986
viro
Mahispe

Ligt eraan wat je als klassering ingevuld hebt. Ik blijf erbij dat top 3 haalbaar moet zijn.
za 29 september 2018 om 13:06 - 29 september 2018 om 13:06 # 61982
Mahispe
Puike wedstrijd.
Maar wel met beide voeten op de grond blijven.Het is nog te vroeg voor een hosanna stemming.Maar de toon is gezet met deze wedstrijd.Nu een vervolg geven en blessurevrij blijven,dan wordt het nog een aardig seizoen met mss een niet verwachte aardige klassering.
za 29 september 2018 om 10:23 - 29 september 2018 om 10:23 # 61957
butcher


Proshots
EERSTE DIVISIE CAMBUUR 0 RODA JC 1
Roda blijft makkelijk overeind
Een zeldzame luxe gisteravond. Op bezoek bij Cambuur Leeuwarden hield Roda JC zich negentig minuten haast zonder problemen staande: 0-1.
DOOR JIMMY LEENDERS

LEEUWARDEN

Er viel niet veel te klappen voor de trouwe aanhang van Cambuur. Ja, tegen het eind van de wedstrijd rolde er een zuinig applausje van de Friese tribunes. Niet voor de thuisploeg, maar voor Mohamed El Makrini, de Roda-invaller met een verleden in Leeuwarden. De 31-jarige middenvelder is normaal gesproken een van de eersten die op het wedstrijdformulier wordt ingevuld, maar moest gisteravond genoegen nemen met een plekje op de bank. Pas vijf minuten voor het einde van de wedstrijd kwam hij in het veld. Daar was eerder ook totaal geen aanleiding toe. Haast soeverein bleef Roda de hele wedstrijd overeind. Een welkome opsteker, want meer dan eens liet Roda zich de afgelopen weken meeslepen in het bedenkelijke niveau van de tegenstander, met het doelpuntloze gelijkspel tegen FC Eindhoven van vorige week als dieptepunt. Maar ook in de doordeweekse bekerontmoeting met de amateurs van DVS’33 was het spel ondanks de ruime overwinning lang niet altijd even best.

In Leeuwarden niets van dat alles. De pakweg honderd meegereisde fans werden aangenaam verrast toen ze met wat vertraging het uitvak betraden. Roda dicteerde het spel en speelde in hoog tempo verzorgd voetbal. De ploeg uit Kerkrade deed geen moment onder voor Cambuur Leeuwarden, tot gisteravond de nummer twee van de eerste divisie. De Friezen, die deze week nog door het oog van de naald kropen in een bekerduel tegen de amateurs van Scheveningen, hadden geen antwoord op het spel van Roda. Trainer Robert Molenaar kon dan ook niet anders dan content zijn. „Vorige week tegen FC Eindhoven deden ze nog een wedstrijdje wie de slechtste pass in huis had. Maar vanavond zag het er heel erg aardig uit”, concludeerde hij tevreden. „We hoefden in de rust alleen maar wat accenten te leggen. Nou, daar zijn we tot aan deze wedstrijd nog niet eens aan toegekomen. Ik heb dan ook tegen de spelers gezegd: geniet er maar even van.”

Beloond

Maar hoe puik dat spel er ook uitzag, Roda beloonde zichzelf in de eerste helft niet met een doelpunt. Mitchel Paulissen was namens de bezoekers wel een paar maal gevaarlijk, maar kwam niet tot scoren. Twee keer stond doelman Xavier Mous goed in de weg, één keer werd de buitenspeler in de rug gelopen door zijn directe tegenstander. Paulissen zwaaide verontwaardigd met zijn armen, maar scheidsrechter Van de Graaf wilde van geen strafschop weten. De spaarzame keer dat Cambuur gevaarlijk voor het doel kwam, stond het vizier niet op scherp. Justin Mathieu leek een schot van Andrejs Ciganiks binnen te lopen, maar zijn inzet ging rakelings naast.

Aan het begin van de tweede helft werd de thuisploeg voor de tweede en laatste keer even gevaarlijk. De Kerkraadse defensie stond heel eventjes niet op te letten, maar kwam met de schrik vrij: Issa Kallon poeierde ruim over.

Trekker

Het was voor Roda kennelijk het teken om de trekker over te halen, want het duurde niet lang of de bal lag er aan de overkant wél in. Mario Engels scoorde dit keer eens niet zelf, maar stond indirect alsnog aan de basis van een doelpunt. Zijn schot werd in eerste instantie nog gekeerd door Mous, maar op de rebound van Gyliano van Velzen was de keeper kansloos, 0-1. Een beloning voor de vleugelaanvaller, die nadat hij twee weken geleden tegen RKC werd gepasseerd zijn vorm lijkt te hebben hervonden. Op het amateurveld in Ermelo nam hij dinsdag al een van de zes treffers voor zijn rekening. Na zijn intikker in Leeuwarden is hij nu ook in de competitie van de nul af. Het maakte dat hij samen met zijn ploeggenoten tevreden in de bus kon stappen voor de lange terugreis. Want een overwinning én goed spel, dat was alweer even geleden. „Ik heb het uitstekend naar mijn zin gehad”, vatte Molenaar de avond bondig samen.
za 29 september 2018 om 07:50 - 29 september 2018 om 07:50 # 61938
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 10 mei 2024 om 20:00
Euroborg



FC Groningen


Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement