×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
butcher
Als een wervelstorm begon Roda JC gisteravond aan het thuisduel tegen FC Dordrecht. Maar niet voor het eerst dit seizoen liet de grillige ploeg de overwinning vervolgens door de vingers glippen.
DOOR JIMMY LEENDERS

KERKRADE

Dit hebben we toch al eens eerder gezien, moeten veel supporters van Roda JC gisteravond hebben gedacht. Toen de spelers na het 2-2 gelijkspel tegen FC Dordrecht met gebogen hoofd en onder een luid fluitconcert een ronde liepen langs het publiek, gingen de gedachten hier en daar terug naar begin oktober. Ook toen, tegen Jong PSV, begon Roda uitstekend aan de wedstrijd. Maar ook in dat duel (2-3) liet de ploeg een overwinning door de vingers glippen. Zo ver kwam het gisteren niet: omdat FC Dordrecht ‘maar’ twee keer scoorde bleef Roda een volledige déjà vu bespaard. De pijn was er niet minder om.

„We staan hier met een kater, daar waar we prima zaken hadden kunnen doen”, concludeerde Robert Molenaar na afloop. De trainer was een week geleden na de verrassende 5-0 zege bij TOP Oss nog de vrolijkheid zelve, maar dit keer viel er een stuk minder te lachen. „Het voelt alsof we twee punten hebben ingeleverd.”

Herhaling

Aanvankelijk leek er nochtans een herhaling van het avondje TOP in te zitten. Net als zeven dagen terug schoot Roda uit de startblokken. Livio Milts kreeg al na welgeteld dertig seconden een dot van een mogelijkheid om de score te openen, maar schoof de bal net naast.

Een paar minuten later lag de bal alsnog in het net. Jongeling Nicky Souren (18), die tegen TOP Oss nog zijn eerste doelpunt in het betaald voetbal maakte, tikte van dichtbij binnen: 1-0.

Roda denderde stevig door. Een volgende aanvalsgolf leverde opnieuw een grote kans op, maar het was net als een week geleden Gyliano van Velzen die voor de tweede treffer tekende. Na goed voorwerk van Livio Milts werkte de Amsterdammer prima af: 2-0. Het was een treffer waar Van Velzen niet lang van kon genieten, want na een uur moest de aanvaller met een blessure naar de kant. Hij werd niet de enige die gemengde gevoelens overhield aan de avond. Ook Radomir Novakovic, Roda’s 18-jarige reservekeeper, had uiteindelijk een beroerde avond.

Debuut

De Duits-Servische doelman hoorde een paar minuten voor de wedstrijd dat hij zijn debuut in de competitie zou gaan maken omdat vaste keuze Tom Muyters tijdens de warming-up een blessure aan zijn vinger had opgelopen. „Dat is natuurlijk wel een bijzonder moment. Ik mocht al eens keepen in de beker, tegen Urk, maar dit is wel anders. Voor eigen publiek.”

Maar negentig minuten later was van dat gelukzalige gevoel weinig meer over. „Zo ontzettend jammer dat we dit nog weg hebben gegeven”, baalde hij. „Niet te geloven.”

De doelman moest uiteindelijk tot twee keer toe de bal uit zijn net halen. Na een klein uur scoorde Oussama Zamouri, een kwartier voor tijd tekende Renny Smith voor de pijnlijke gelijkmaker. Het maakte dat Roda precies één week aan de leiding heeft gestaan in de strijd om de tweede periodetitel. „Dat is ook nog eens jammer”, realiseerde Novakovic zich. „Als we vanavond hadden gewonnen, hadden we in de komende wedstrijden goede zaken kunnen doen.”
za 08 december 2018 om 09:05 - 08 december 2018 om 09:05 # 77648
Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 10 mei 2024 om 20:00
Euroborg



FC Groningen


Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2023/2024.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement