DelaVega schreef:
Mijnstreek schreef:
Ik ben het ook eens met de kern van 16 aanvullen met jeugd. Vraag me alleen af hoe ze dit voor zich zien, want van die 16 hebben we al 12 spelers onder contract. Hoop niet dat er slechts 4 volwaardige spelers bij gaan komen.
Treichel, Kruiver, Muller, Beerten, Janssen, Kother, Breij en Seedorf zijn oke. Zit je nog met Griffith, Schwirten, Leijten en Cukur die in mijn ogen niet voldoen
25 april 2025 om 13:15
Als je 4-5 kwaliteit basis spelers erbij krijgt mag je tevreden zijn. Van die genoemde spelers is het ook nog niet zeker of die allemaal zullen blijven. Iemand met een beetje waarde zoals Breij + 1 jarig contract verwacht ik eerlijk gezegd dat hij verkocht wordt voor een transfersom. Wellicht dat ze jongens als Schwirten, Griffith en Leijten nog ergens kunnen lozen zoals Markelo.
Cukur heb ik nog wel vertrouwen in, maar niet als alleenstaande 9. Die jongen heeft zeker kwaliteiten en werkt zich kapot.
25 april 2025 om 13:22
Ik heb nog wel hoop dat er een aantal spelers vertrekken die minder goed hebben gepresteerd dan gehoopt. Je kunt van Servais zeggen wat je wilt, maar als TD weet hij goed spelers te verkopen of gratis van de hand te doen. Dat je voor Zauner in de winterstop geld krijgt, OK na een half jaar weet te verkopen, en spelers als Markelo en Pourie binnen een half jaar kan lozen zonder echte kleerscheuren is toch best een prestatie. Tuurlijk kun je vinden dat ze voor Ouaissa, Didden, VdH meer zouden hebben kunnen krijgen, maar ik weet niet of dat realistisch is zolang je in de kkd zit en er niet écht veel clubs in de rij staan. Ik zou er in ieder geval niet verbaasd van opkijken als we in de zomer bericht krijgen dat Cukur naar een turkse 2e divisie club gaat, Schwirten naar duitsland vertrekt, of het contract van andere spelers in wederzijds overleg zijn ontbonden.
Verder denk ik dat Treichel, Kother, Janssen, Leijten en zelfs Kruiver/Beerten echt geen basisspeler salaris verdienen bij roda, al weet ik dit ook niet zeker.