×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
Socio
Johnnie schreef:
dorpsgek een categorie waar we hopelijk ver van weg blijven
29 april 2025 om 15:23
Idd! Dorpsgek: wat heeft die dan gepresteerd? Wat denk je wat die kost? En wat denk je dat zijn drijfveren zullen zijn? Nee, dank je wel!
4 min geleden - 29 april 2025 om 15:42 # 374019
Johnnie
dorpsgek een categorie waar we hopelijk ver van weg blijven
23 min geleden - 29 april 2025 om 15:23 # 374018
NoahP
TheBaser87 schreef:
FCKip Duurste KKD-opstelling aller tijden 0 FC Eindhoven 2 Er zijn wel regels te maken voor de selecties van deze teams (bijvoorbeeld het beperken van het aantal spelers ouder dan x jaar) maar er is geen enkel bewijs dat KKD-clubs meer punten verspelen tegen versterkte jong teams. Deze discussie is vorig jaar en alle jaren sinds het toetreden van de jong teams tot de KKD ook al gevoerd en in al die jaren wijst helemaal niets op 'je reinste competitievervalsing' Dat Roda zich tegen deze teams niet kan motiveren is een probleem van Roda. Ben er verder ook niet zo'n liefhebber van, maar het is in meerdere landen al veel langer dan bij ons een heel normaal fenomeen.
29 april 2025 om 13:25

Mooie analyse, maar buiten dat het mooi klinkt is het toch echt niet waar. Er is toch wel degelijk bewijs dat versterkte jong teams meer punten pakken (of ze moeten om een andere reden op maandag en dinsdag veel beter voetballen, misschien zijn het geen weekend mensen). Beneden de cijfers mocht iemand hier geinteresseerd in zijn, maar iedere jong ploeg pakt meer punten op een maandag of dinsdag (gem per wedstrijd), dan in het weekend. Geen excuus om deze potten niet te winnen, maar het maakt wel degelijk uit op welke dag je tegen een jong team speelt ivm versterkte jong teams.

Jong az: 46% van de wedstrijden op een maandag of dinsdag gewonnen, 23% van vr/za/zo
jong ajax: 29% bij ma/di, 21% bij weekend.
J. psv: 13% winst ma/di, 23% weekend
jong utrecht: zo weinig gewonnen dat ik maar even naar niet verloren kijk -> 50% van de wedstrijden op ma/di niet verloren, op weekend dagen slechts 28%.

Kijk je bij psv naar niet verloren kom je overigens ook uit op 40% van de wedstrijden op ma/di niet verloren, tegenover 33% van de wedstrijden in het weekend.

Statistieken met betrekking tot A-selectie spelers die meedoen kan ik niet direct vinden, maar dat alle 4 de ploegen significant meer punten pakken na het weekend zegt toch wel genoeg of zie jij hier een andere reden voor?
1 uur geleden - 29 april 2025 om 13:55 # 374017
Dorpsgek
Henk Fraser lijkt mij ook zeer geschikt, maar wilt een buitenlands avontuur.
1 uur geleden - 29 april 2025 om 13:55 # 374016
TheBaser87
FCKip PSV kan Weghorst niet opstellen, want die speelt bij Ajax. Wellicht ben je in de war met Bakayoko, maar die verloor gisteren ook gewoon van FC Eindhoven :)

Zijn de regels in alle landen hetzelfde dan? Ik begrijp werkelijk niet hoe je zo'n term als competitievervalsing kunt blijven roepen zonder eens naar de statistieken te kijken. Die laten namelijk objectief zien dat de resultaten van deze jong teams niet beter zijn als er meer spelers van de A-selectie meedoen. Op basis waarvan is het dan competitievervalsing? Wat is je onderbouwing?

Naar het aanpassen van de regels kan altijd worden gekeken, maar het valt toch iedereen op dat deze discussie alleen op laait als een jong team een paar A-selectiespelers opstelt? Dat is een mediadingetje voorafgaand aan zo'n wedstrijd en een makkelijk excuus achteraf voor een club die net van een jong team verloren heeft.

Dat komt ook maar enkele malen per seizoen voor, buiten dat handjevol wedstrijden verliezen veel clubs (en met name Roda) ook regelmatig van jong teams zonder A-selectie spelers in de opstelling.
1 uur geleden - 29 april 2025 om 13:49 # 374015
FCKip
Dieter schreef:
TheBaser87 schreef:
FCKip Duurste KKD-opstelling aller tijden 0 FC Eindhoven 2 Er zijn wel regels te maken voor de selecties van deze teams (bijvoorbeeld het beperken van het aantal spelers ouder dan x jaar) maar er is geen enkel bewijs dat KKD-clubs meer punten verspelen tegen versterkte jong teams. Deze discussie is vorig jaar en alle jaren sinds het toetreden van de jong teams tot de KKD ook al gevoerd en in al die jaren wijst helemaal niets op 'je reinste competitievervalsing' Dat Roda zich tegen deze teams niet kan motiveren is een probleem van Roda. Ben er verder ook niet zo'n liefhebber van, maar het is in meerdere landen al veel langer dan bij ons een heel normaal fenomeen.
Hear hear.
29 april 2025 om 13:27

Het is pas eerlijk als het dan ook precies zo gaat zoals in andere landen. Teams die vast staan en gedurende transferperiodes aangepast mogen worden, net als elke andere ploeg. En niemand is er liefhebber van, behalve topteams.

Dus ja, het is pure competitievervalsing op de manier zoals het in Nederland is. Wij kunnen ook niet gedurende het lopende seizoen even Wout Weghorst in de spits zetten. Maar dat kan nu dus wel.
2 uur geleden - 29 april 2025 om 13:35 # 374014
Dieter
TheBaser87 schreef:

Hear hear.
2 uur geleden - 29 april 2025 om 13:27 # 374013
TheBaser87
FCKip

Duurste KKD-opstelling aller tijden 0
FC Eindhoven 2

Er zijn wel regels te maken voor de selecties van deze teams (bijvoorbeeld het beperken van het aantal spelers ouder dan x jaar) maar er is geen enkel bewijs dat KKD-clubs meer punten verspelen tegen versterkte jong teams. Deze discussie is vorig jaar en alle jaren sinds het toetreden van de jong teams tot de KKD ook al gevoerd en in al die jaren wijst helemaal niets op 'je reinste competitievervalsing'

Dat Roda zich tegen deze teams niet kan motiveren is een probleem van Roda. Ben er verder ook niet zo'n liefhebber van, maar het is in meerdere landen al veel langer dan bij ons een heel normaal fenomeen.
2 uur geleden - 29 april 2025 om 13:25 # 374012
FCKip
DerMister

Nogmaals, lezen is niet je sterkste punt. Het ging over de jong teams, niet waarom Roda dit jaar faalt. Dat schrijf ik nergens.
2 uur geleden - 29 april 2025 om 13:13 # 374011
045J
Mijn voorkeur gaat ook uit naar Ramzi. Nog liever dan Van Dinteren of Meijer. Puur omdat je bij een Ramzi het gevoel heeft dat hij zich kan bewijzen hier. Een Meijer klaagt nu al over reisafstand. Graag een trainer die ook hier wilt zijn.
2 uur geleden - 29 april 2025 om 13:01 # 374010
TheBaser87
DerMister Hij was natuurlijk twee jaar geleden al kandidaat toen zowel Sibum als van Dinteren nog niets hadden laten zien, dus ik snap best dat zijn naam genoemd wordt.

Het feit dat Rogier Meijer gepolst is toont denk ik wel aan dat Roda niet per se naar een beginnende trainer zoekt. Als we toch mogen hopen op een trainer die al enkele positieve prestaties heeft geleverd zijn Ramzi en Penders (al ligt die wel nog tot juni 2026 vast) inderdaad betere opties dan van Dinteren, die met jong Utrecht gewoon onderaan zou staan als Vitesse geen puntenstraf had gehad.

Nu doen buiten AZ geen van de jong teams het dit jaar goed, dus dat jong Utrecht zal ook zeker niet overlopen van kwaliteit. Toch kan je niet bepaald van een goede prestatie, laat staan van een overprestatie spreken en laat overpresteren nu precies zijn wat wij nodig hebben met onze 12e begroting en promotieambities.
3 uur geleden - 29 april 2025 om 12:05 # 374009
oost10
Duits naar RKC is officieel
4 uur geleden - 29 april 2025 om 11:34 # 374008
DerMister
TheBaser87 schreef:
Maan allebei? of een van de twee? Bij mij heeft Ramzi een streepje voor vanwege zijn speelstijl en ervaring met jonge spelers (als we dan toch eindelijk jeugdspelers een kans geven) Van Dinteren werkt natuurlijk ook met jonge spelers maar maakt op mij niet per se indruk. Meijer wordt het in ieder geval niet, meldt ZO-nieuws
29 april 2025 om 09:59

Precies, die Van Dinteren heeft nog weinig laten zien. Snap niet waarom mensen hem graag bij Roda willen zouden zien. Ik zou zelf het liefste Rob Penders willen hebben, omdat die bewezen heeft met een klein budget mooie prestaties te laten zien in de KKD.
4 uur geleden - 29 april 2025 om 10:53 # 374007
Dieter
IM1999 schreef:
Dieter schreef:
IM1999 schreef:
[quote]373906[/quote] Enne Dieter....rodakantine exit?
28 april 2025 om 12:49
Helaas wel ja. Gestorven in het harnas. Was dat de reden dat je mn permaban hier hebt opgeheven? Of heeft de Admin jullie die banrechten eindelijk ontnomen?
28 april 2025 om 13:04
Je pretendeert veel te weten maar je zit er in deze heel erg ver naast. Maar ja...nichts neuses unter die Sonnne? Wah Dieter
29 april 2025 om 09:43

Oke jong! Heb je me toch weer wat wijzer gemaakt nu :)
5 uur geleden - 29 april 2025 om 10:00 # 374006
ModeratorDit is een geverifieerd account
Dieter , nee hoor. Zijn niet ontnomen.
5 uur geleden - 29 april 2025 om 09:59 # 374005
TheBaser87
Maan allebei? of een van de twee? Bij mij heeft Ramzi een streepje voor vanwege zijn speelstijl en ervaring met jonge spelers (als we dan toch eindelijk jeugdspelers een kans geven) Van Dinteren werkt natuurlijk ook met jonge spelers maar maakt op mij niet per se indruk.

Meijer wordt het in ieder geval niet, meldt ZO-nieuws

5 uur geleden - 29 april 2025 om 09:59 # 374004
IM1999
Dieter schreef:
IM1999 schreef:
Dieter schreef:
[quote]373905[/quote] De laatste keer dat ik het checkte was de KKD nog een competitie met alleen maar Nederlandse clubs, zonder Aken dus. Welke club behalve NAC kun jij dan nog meer opnoemen? Conclusie is dat er genoeg supporters zijn wanneer er op sportief gebied perspectief wordt geboden (ook de reden dat er rondom de eeuwwisseling een stadion is gebouwd voor 19.500 man). Dat is op dit moment simpelweg niet het geval.
28 april 2025 om 12:40
Enne Dieter....rodakantine exit?
28 april 2025 om 12:49
Helaas wel ja. Gestorven in het harnas. Was dat de reden dat je mn permaban hier hebt opgeheven? Of heeft de Admin jullie die banrechten eindelijk ontnomen?
28 april 2025 om 13:04

Je pretendeert veel te weten maar je zit er in deze heel erg ver naast.

Maar ja...nichts neuses unter die Sonnne? Wah Dieter
6 uur geleden - 29 april 2025 om 09:43 # 374003
IM1999
DerMister schreef:
FCKip schreef:
DerMister Dat schrijf ik niet, lezen is een kunst he pipo 🤡 Nu negeer ik je al, maar je achterlijke reactie viel me op voordat ik inlog. Ouwe onruststoker.
29 april 2025 om 09:11
Jij moet de realiteit eens onder ogen durven komen ipv steeds slappe excuses proberen te verzinnen voor het falen van Roda. Jij bent FC Calimero.
29 april 2025 om 09:27

En jij bent fc Borderliner
6 uur geleden - 29 april 2025 om 09:37 # 374002
DerMister
FCKip schreef:
DerMister Dat schrijf ik niet, lezen is een kunst he pipo 🤡 Nu negeer ik je al, maar je achterlijke reactie viel me op voordat ik inlog. Ouwe onruststoker.
29 april 2025 om 09:11

Jij moet de realiteit eens onder ogen durven komen ipv steeds slappe excuses proberen te verzinnen voor het falen van Roda. Jij bent FC Calimero.
6 uur geleden - 29 april 2025 om 09:27 # 374001
Landgraaf045
Net zoals trainers afzeggen en we straks uitkomen op de 5de keus, zo zal dat ook met spelers gaan. Dat is nou eenmaal het gevolg van geen cent te makken en niet de echte ambitie hebben om vol mee te spelen voor directe promotie.
6 uur geleden - 29 april 2025 om 09:23 # 374000
Johnn
Ramzi had als speler in ieder geval wel de flair en enthousiasme. Dan liever hem. Als je kijkt welke floos het afgelopen jaar zijn gehaald, zou men mss toch moeten gaan voor een Belgische coach uit de 2e klasse die de spelers kent of een Duitse uit een lagere klasse. Als we het van onze scouting moeten hebben?
6 uur geleden - 29 april 2025 om 09:21 # 373999
Johnn
Meijer praat met Roda? Beetje apert als Servais aangeeft een trainer te zoeken die aanvallend denkt!!! Dan zie je al dat het allemaal verhalen voor de buhne zijn. Totaal geen visie
6 uur geleden - 29 april 2025 om 09:18 # 373998
FCKip
DerMister

Dat schrijf ik niet, lezen is een kunst he pipo 🤡 Nu negeer ik je al, maar je achterlijke reactie viel me op voordat ik inlog. Ouwe onruststoker.
6 uur geleden - 29 april 2025 om 09:11 # 373997
DerMister
IgnaceOffermansUdonThani schreef:
Rogier Meyer bevestigt met Roda JC te hebben gesproken maar ook met PEC Zwolle en dat ligt qua reistijd voor hem gunstiger. Bovendien eredivisieclub. Maar ook bij PEC Zwolle zijn er meerdere kandidaten.
29 april 2025 om 03:43

Is hier inmiddels al 5x gemeld. Meijer gaat echt niet naar Roda komen
8 uur geleden - 29 april 2025 om 07:16 # 373996
DerMister
FCKip schreef:
Alli schreef:
Recent hadden we hier de discussie over competitievervalsing met de jong teams. Vandaag was het weer zover, jong PSV tegen FC Eindhoven; https://www.voetbalzone.nl/nieuws/nieuw-record-duurste-opstelling-aller-tijden-in-keuken-kampioen-divisie/bltc3e3587c33dfdc81?fbclid=IwY2xjawJ81KZleHRuA2FlbQIxMQABHmmd8aDVGRdEwRiKya_LYk8yZpoggHyLFFFk88uqIPtcjcSUxqb5GMs3reRi_aem_ljs7kf889qEaUVJHxaD7Cg&sfnsn=wa Nu was het tegen FC Eindhoven, maar voor hetzelfde geldt was het tegen Excelsior en verloor Excelsior kansloos met als gevolg het mislopen van directe promotie. Snap echt niet dat de KNVB hier niets aan doet. Als ze al persee de jong elftallen erin willen houden, dan op z'n minst een vast elftal laten inschrijven en geen spelers van het 1e meer laten meespelen. In de winterstop mogen er dan evt max 3 spelers geruild kunnen worden maar that's it. Heb je niet voldoende spelers beschikbaar door blessures of schorsingen, zet je spelers van de jeugd op de bank. Moeten de andere KKD clubs immers ook. Wel zo fair lijkt me.
29 april 2025 om 01:13
Het is ook de puurste vorm van competitievervalsing, maarja… de topclubs plukken de vruchten. Het is natuurlijk geen goede start voor ons geweest tegen Jong AZ in ons openingsduel. Niet dat het allemaal van deze wedstrijd afhing, maar de dreun was hard. Voor het zelfvertrouwen allesbehalve een goed begin. Terwijl het voor AZ een verlenging was van de voorbereiding. Met een Ruben van Bommel voorop in de strijd die heel erg graag zich wilde laten zien. Die welgeteld 1 wedstrijd in de KKD gespeeld heeft, tegen ons. Owusu-Oduro ook maar 2 wedstrijden KKD, waarvan 1 tegen ons. Mex Meerding, 2 wedstrijden KKD, waarvan 1 tegen ons. Dat zijn wel de spelers die in de KKD het verschil maken. En wie weet hoe het ons dan verlopen was. Als we niet meteen een pak slaag hadden gekregen.
29 april 2025 om 02:34

Tuurlijk, als Van Bommel in die eerste wedstrijd niet mee had gedaan dan zou Roda nu kampioen zijn 🤡🤡🤡
8 uur geleden - 29 april 2025 om 07:15 # 373995
Hutch
Net zoals het veld op rennen als promotie nog geen feit is ietwat opportunistisch is roepen dat we nooit meer een grote club gaan worden dat natuurlijk ook.

Vorig jaar zijn we op een halve minuut na gepromoveerd. En dat terwijl een paar jaar eerder het einde nog nabij leek.

Een paar gerichte versterkingen en het kan razendsnel gaan. Daarvoor hoeft niet eens dit hele elftal op de schop. Maar de mensen die het technische beleid bepalen moeten het wel kunnen. En daar is enige zorg best op zijn plaats: het is al een tijdje 'hit and miss.'
9 uur geleden - 29 april 2025 om 06:41 # 373994
IgnaceOffermansUdonThani
Rogier Meyer

bevestigt met Roda JC te hebben gesproken
maar ook met PEC Zwolle en dat ligt qua reistijd voor hem gunstiger.
Bovendien eredivisieclub.
Maar ook bij PEC Zwolle zijn er meerdere kandidaten.
12 uur geleden - 29 april 2025 om 03:43 # 373993
FCKip
Alli schreef:
Recent hadden we hier de discussie over competitievervalsing met de jong teams. Vandaag was het weer zover, jong PSV tegen FC Eindhoven; https://www.voetbalzone.nl/nieuws/nieuw-record-duurste-opstelling-aller-tijden-in-keuken-kampioen-divisie/bltc3e3587c33dfdc81?fbclid=IwY2xjawJ81KZleHRuA2FlbQIxMQABHmmd8aDVGRdEwRiKya_LYk8yZpoggHyLFFFk88uqIPtcjcSUxqb5GMs3reRi_aem_ljs7kf889qEaUVJHxaD7Cg&sfnsn=wa Nu was het tegen FC Eindhoven, maar voor hetzelfde geldt was het tegen Excelsior en verloor Excelsior kansloos met als gevolg het mislopen van directe promotie. Snap echt niet dat de KNVB hier niets aan doet. Als ze al persee de jong elftallen erin willen houden, dan op z'n minst een vast elftal laten inschrijven en geen spelers van het 1e meer laten meespelen. In de winterstop mogen er dan evt max 3 spelers geruild kunnen worden maar that's it. Heb je niet voldoende spelers beschikbaar door blessures of schorsingen, zet je spelers van de jeugd op de bank. Moeten de andere KKD clubs immers ook. Wel zo fair lijkt me.
29 april 2025 om 01:13

Het is ook de puurste vorm van competitievervalsing, maarja… de topclubs plukken de vruchten.

Het is natuurlijk geen goede start voor ons geweest tegen Jong AZ in ons openingsduel. Niet dat het allemaal van deze wedstrijd afhing, maar de dreun was hard. Voor het zelfvertrouwen allesbehalve een goed begin. Terwijl het voor AZ een verlenging was van de voorbereiding. Met een Ruben van Bommel voorop in de strijd die heel erg graag zich wilde laten zien. Die welgeteld 1 wedstrijd in de KKD gespeeld heeft, tegen ons. Owusu-Oduro ook maar 2 wedstrijden KKD, waarvan 1 tegen ons. Mex Meerding, 2 wedstrijden KKD, waarvan 1 tegen ons. Dat zijn wel de spelers die in de KKD het verschil maken. En wie weet hoe het ons dan verlopen was. Als we niet meteen een pak slaag hadden gekregen.
13 uur geleden - 29 april 2025 om 02:34 # 373992
Alli
Recent hadden we hier de discussie over competitievervalsing met de jong teams. Vandaag was het weer zover, jong PSV tegen FC Eindhoven;

https://www.voetbalzone.nl/nieuws/nieuw-record-duurste-opstelling-aller-tijden-in-keuken-kampioen-divisie/bltc3e3587c33dfdc81?fbclid=IwY2xjawJ81KZleHRuA2FlbQIxMQABHmmd8aDVGRdEwRiKya_LYk8yZpoggHyLFFFk88uqIPtcjcSUxqb5GMs3reRi_aem_ljs7kf889qEaUVJHxaD7Cg&sfnsn=wa

Nu was het tegen FC Eindhoven, maar voor hetzelfde geldt was het tegen Excelsior en verloor Excelsior kansloos met als gevolg het mislopen van directe promotie. Snap echt niet dat de KNVB hier niets aan doet. Als ze al persee de jong elftallen erin willen houden, dan op z'n minst een vast elftal laten inschrijven en geen spelers van het 1e meer laten meespelen. In de winterstop mogen er dan evt max 3 spelers geruild kunnen worden maar that's it. Heb je niet voldoende spelers beschikbaar door blessures of schorsingen, zet je spelers van de jeugd op de bank. Moeten de andere KKD clubs immers ook. Wel zo fair lijkt me.
14 uur geleden - 29 april 2025 om 01:13 # 373991
Alli
Sjevemet

"De hele kkd op een enkeling na trekt geen volle zalen. Kijk naar een ado. Daar was het net zo leeg als bij ons. Alleen nu de laatste wedstrijden werd het er voller. Wil je over die 10 duizend grens gaan moet je bij ons gewoon om de top 2 spelen. Hier is een totaal andere mentaliteit dan in Duitsland. Daar gaan volledige families naar het voetbal. Totaal niet vergelijkbaar met hier"

Elke club heeft een vaste "harde kern", aangevuld met wat men "succes supporters" noemt.
Een aantal clubs zijn een uitzondering hierop, buiten de grote clubs in de ED die jaarlijks in het linkerrijtje ED spelen. Een NAC is hier een mooi voorbeeld van. Machtig mooi wat voor trouwe aanhang dat die hebben.

Maar ook clubs als de Graafschap en Cambuur vind ik behoren tot deze uitzonderingen. Dat zie je ook terug in het gemiddeld aantal toeschouwers per seizoen. Beide clubs scoren al jaren beter als ons bijvoorbeeld.

Wij zijn zeker een grote club in potentie. Maar de "harde kern" bij ons is lang niet zo groot als deze 2 clubs (om even een voorbeeld te noemen). Bij ons zie je echt een flinke daling in het aantal toeschouwers als het sportief even minder gaat.
Desalniettemin scoren wij de laatste jaren gewoon prima als het gaat om gemiddeld aantal toeschouwers. Zitten rond de 7100 en 8000 (vorig jaar een uitzondering met gemiddeld 9600), en dat is voor KKD begrippen gewoon meer dan prima. Alleen geeft dit een vertekend beeld omdat ons stadion zo immens groot is.
Een Cambuur en De Graafschap trekken gemiddeld tussen de 9000 en 10800, maar de capaciteit van beide stadions zijn ook niet zo groot waardoor de beleving heel anders aanvoelt. Nu heeft Cambuur dit seizoen een nieuw stadion met meer capaciteit, maar dat terzijde.

Voor wat betreft de vergelijking met NL en Duits voetbal, ben ik het volledig met je eens. Totaal niet te vergelijken met elkaar. Ga zelf vaker naar een thuiswedstrijd van M'Gladbach. Dat doe ik niet omdat ik supporter ben van Gladbach, maar vanwege de sfeer en beleving. Recent nog naar de wedstrijd Gladbach tegen Freiburg geweest. Als Gladbach had gewonnen, zou kwalificatie voor Europees voetbal haast niet meer te ontlopen zijn. Echter kreeg Gladbach in de laatste minuten een tegendoelpunt en verloren ze die wedstrijd met 0-1. Was welgeteld 2 minuten stil in het stadion, maar daarna ging het hele stadion weer achter het team staan. En ook na de wedstrijd werd het team toegezongen, alsof ze de wedstrijd gewonnen hadden. Ongekend zoiets. In NL waren de meeste stadions al half leeg gelopen zijn, maar det kennen ze in Duitsland niet. Machtig mooi om te zien!
14 uur geleden - 29 april 2025 om 01:07 # 373990
Alli
DerMister schreef:
Alli schreef:
DerMister schreef:
[quote]373924[/quote] Precies, dát is het verschil tussen Roda en marginale clubs als Helmond Sport en Telstar. Wij zijn ooit een hele grote club geweest en dat verleden dragen wij met ons mee. Daarom ligt het verwachtingspatroon bij Roda een stuk hoger dan bij de meeste andere clubs in de KKD. Dit is niet zomaar een club, dit is Roda JC!
28 april 2025 om 14:11
Als je volgend seizoen al voor het 8e seizoen aaneengesloten veroordeeld bent tot de KKD, en we de laatste 6 seizoenen slechts 3x de PO's hebben gehaald, wordt het misschien eens tijd dat deze mensen hun verwachtingen eens bij gaan stellen. Zoals je zelf zegt: wij WAREN ooit een grote club. Maar die jaren liggen al mijlenver achter ons.
28 april 2025 om 15:58
Het heeft mij jaren gekost om te accepteren dat wij geen grote club meer zijn. Maar ik vind het nog steeds ontzettend moeilijk om te accepteren dat wij nooit meer een grote club gaan worden. Dat zal iedereen wel herkennen die de glorietijd in de jaren 90 ook heeft meegemaakt.
28 april 2025 om 21:56

"Het heeft mij jaren gekost om te accepteren dat wij geen grote club meer zijn"

Denk dat dit voor iedereen wel geldt. Voor mij kwam het besef en realiteitszin op het moment dat we een crowdfunding op touw moesten zetten om die 900.000 bij elkaar te sprokkelen. Natuurlijk doet het mij ook nog steeds pijn als ik om de week het PLS binnen loop. Dat stadion is immers gebouwd in onze glorie tijd en was bedoeld om verder te groeien als club, ook in Europees opzicht. Elke keer als ik voor het PLS gaan dezelfde gedachte door mij heen: het ongeloof dat deze club met dit prachtig stadion niet in de ED speelt.

Maar laten we eerlijk zijn, het PLS is nog het enige wat ons het gevoel geeft dat we een grote club zijn. De realiteit is dat we al heel erg lang niet meer die grote club van weleer zijn. De potentie is zeker aanwezig, maar daar koop je weinig voor.

"Maar ik vind het nog steeds ontzettend moeilijk om te accepteren dat wij nooit meer een grote club gaan worden"

Die uitspraak vind ik te voorbarig. Niemand kan in de toekomst kijken, jij ook niet. Ben het met je eens dat de kans heel erg groot is dat wij de komende jaren nog steeds geen rol van betekenis zullen gaan spelen als het gaat om structureel meedoen in het spanningsveld, om de woorden van Jordens te gebruiken.
Ik vraag me oprecht af of wij nog de glorietijd zullen gaan meemaken. Maar zeg nooit nooit; kijk naar de Eagles. Jarenlang KKD gevoetbald, en nu opeens bekerwinnaar en Europa in. Of Fortuna, die na jarenlang kelder KKD, nu opeens de mogelijkheid hadden om zich te kwalificeren voor de PO's om Europees voetbal.

Hoe je het ook wendt of keert, clubliefde kent geen divisie. Natuurlijk laat ik hier mijn emoties gaan als het niet loopt zoals gehoopt. Lijkt me niet meer dan logisch. Heb nog nooit een supporter van welke club dan ook gezien die niet tiert of vloekt na een klote wedstrijd.
Maar ik zal de club nooit in de steek laten. Roda zit nu eenmaal in mijn hart, en dat zal altijd geel/zwart blijven kloppen!!!
15 uur geleden - 29 april 2025 om 00:33 # 373989
DnWinkbuul
DerMister schreef:
DnWinkbuul schreef:
DerMister schreef:
[quote]373984[/quote] Voor mij telt alleen het "kunnen scoren" aspect, de rest is irrelevant. Voor het mooie voetbal kijk ik sowieso niet naar Roda.
28 april 2025 om 23:33
Hebben we er een van, en die kots je ook uit. Dus je hoort ook bij de kliek die ik bedoelde.
29 april 2025 om 00:05
Kom op zeg, je kunt Bangura echt niet vergelijken met Veerman, dat weet je zelf ook wel
29 april 2025 om 00:11

Ga ik doen hahaha.

Veerman = 116 minuten per goal
Bangura = 78 minuten per goal

Cukur = 465 minuten per goal
Baeten = 345 minuten per goal

;) ;) ;)
15 uur geleden - 29 april 2025 om 00:32 # 373988
DerMister
DnWinkbuul schreef:
DerMister schreef:
DnWinkbuul schreef:
[quote]373982[/quote] Het gaat hier om het 'niet kunnen voetballen' aspect. Die zou hier verafgood worden terwijl hij ook 0,0 techniek heeft.
28 april 2025 om 23:27
Voor mij telt alleen het "kunnen scoren" aspect, de rest is irrelevant. Voor het mooie voetbal kijk ik sowieso niet naar Roda.
Hebben we er een van, en die kots je ook uit. Dus je hoort ook bij de kliek die ik bedoelde.
29 april 2025 om 00:05

Kom op zeg, je kunt Bangura echt niet vergelijken met Veerman, dat weet je zelf ook wel
15 uur geleden - 29 april 2025 om 00:11 # 373987
DnWinkbuul
DerMister schreef:
DnWinkbuul schreef:
DerMister schreef:
[quote]373981[/quote] Hij scoort tenminste wel geregeld. Ik zou veel liever Veerman in de spits hebben lopen dan Cukur...
28 april 2025 om 23:14
Het gaat hier om het 'niet kunnen voetballen' aspect. Die zou hier verafgood worden terwijl hij ook 0,0 techniek heeft.
Voor mij telt alleen het "kunnen scoren" aspect, de rest is irrelevant. Voor het mooie voetbal kijk ik sowieso niet naar Roda.

15 uur geleden - 29 april 2025 om 00:05 # 373986
DerMister
DnWinkbuul schreef:
DerMister schreef:
DnWinkbuul schreef:
Die houten klaas van een Henk Veerman kan, naast hard schieten en op de juiste plek staan, ook écht niks. Geen gezicht, die aan de bal. Maar zal hier wel door een klein aantal als Fußballgott worden neergezet omdat hypocrisie de wereld nog niet uit is.
28 april 2025 om 23:10
Hij scoort tenminste wel geregeld. Ik zou veel liever Veerman in de spits hebben lopen dan Cukur...
Het gaat hier om het 'niet kunnen voetballen' aspect. Die zou hier verafgood worden terwijl hij ook 0,0 techniek heeft.

gisteren om 23:33 - 28 april 2025 om 23:33 # 373985
DnWinkbuul
DerMister schreef:
DnWinkbuul schreef:
Die houten klaas van een Henk Veerman kan, naast hard schieten en op de juiste plek staan, ook écht niks. Geen gezicht, die aan de bal. Maar zal hier wel door een klein aantal als Fußballgott worden neergezet omdat hypocrisie de wereld nog niet uit is.
Hij scoort tenminste wel geregeld. Ik zou veel liever Veerman in de spits hebben lopen dan Cukur...

Het gaat hier om het 'niet kunnen voetballen' aspect.

Die zou hier verafgood worden terwijl hij ook 0,0 techniek heeft.
gisteren om 23:27 - 28 april 2025 om 23:27 # 373984
derjong1
Roberto lanckor

Wat inne van een paard getilde figuur is dat zeg.
Inne jong van neuehage, die tegenwoordig zich in Maastricht ophoudt bij de rothery club.
Beetje teveel hoog in de bulles.
gisteren om 23:21 - 28 april 2025 om 23:21 # 373983
DerMister
DnWinkbuul schreef:

gisteren om 23:14 - 28 april 2025 om 23:14 # 373982
DnWinkbuul
gisteren om 23:10 - 28 april 2025 om 23:10 # 373981
DerMister
PLS2000 schreef:
Roda JC heeft in de zoektocht naar een opvolger voor de vertrekkende hoofdtrainer Bas Sibum, geïnformeerd bij Rogier Meijer. De huidig trainer van NEC is op deze interesse echter niet ingegaan, bevestigt technisch manager Rob Servais tegenover ZO-NWS. | ZO-NWS
28 april 2025 om 22:32

Goed dat Servais dit eerlijk en open gecommuniceerd.
gisteren om 22:55 - 28 april 2025 om 22:55 # 373980
PLS2000
Roda JC heeft in de zoektocht naar een opvolger voor de vertrekkende hoofdtrainer Bas Sibum, geïnformeerd bij Rogier Meijer. De huidig trainer van NEC is op deze interesse echter niet ingegaan, bevestigt technisch manager Rob Servais tegenover ZO-NWS. | ZO-NWS
gisteren om 22:32 - 28 april 2025 om 22:32 # 373979
DerMister
oost10 schreef:
Het feit dat ze met Meijer hebben gepraat betekent wel dat ze hoog inzetten. Dus ben benieuwd
28 april 2025 om 22:10

Tja, ze zullen hem wel even gebeld hebben, maar ik zou het niet al te serieus nemen.
gisteren om 22:28 - 28 april 2025 om 22:28 # 373978
Maan
Ik blijf hopen op van dinteren en ramzi
gisteren om 22:26 - 28 april 2025 om 22:26 # 373977
oost10
Het feit dat ze met Meijer hebben gepraat betekent wel dat ze hoog inzetten.

Dus ben benieuwd
gisteren om 22:10 - 28 april 2025 om 22:10 # 373976
DerMister
Alli schreef:
DerMister schreef:
oost10 schreef:
Roda supporters zijn gewoon veel meer resultaat supporters dan bij andere clubs. Omdat we dat gewend waren. Als het hier goed gaat zitten er zo weer 10K+
28 april 2025 om 13:48
Precies, dát is het verschil tussen Roda en marginale clubs als Helmond Sport en Telstar. Wij zijn ooit een hele grote club geweest en dat verleden dragen wij met ons mee. Daarom ligt het verwachtingspatroon bij Roda een stuk hoger dan bij de meeste andere clubs in de KKD. Dit is niet zomaar een club, dit is Roda JC!
Als je volgend seizoen al voor het 8e seizoen aaneengesloten veroordeeld bent tot de KKD, en we de laatste 6 seizoenen slechts 3x de PO's hebben gehaald, wordt het misschien eens tijd dat deze mensen hun verwachtingen eens bij gaan stellen. Zoals je zelf zegt: wij WAREN ooit een grote club. Maar die jaren liggen al mijlenver achter ons.

Het heeft mij jaren gekost om te accepteren dat wij geen grote club meer zijn. Maar ik vind het nog steeds ontzettend moeilijk om te accepteren dat wij nooit meer een grote club gaan worden. Dat zal iedereen wel herkennen die de glorietijd in de jaren 90 ook heeft meegemaakt.
gisteren om 21:56 - 28 april 2025 om 21:56 # 373975
DerMister
De enige trainers die eventueel geïnteresseerd zouden kunnen zijn om naar Roda te komen zijn:
1) ervaren trainers die uitgerangeerd zijn en niks te eisen hebben
2) onervaren trainers die zich willen bewijzen en niks te eisen hebben
gisteren om 21:53 - 28 april 2025 om 21:53 # 373974
Roda7United
West14 schreef:
Rogier Meijer gaat het dus niet worden.
28 april 2025 om 20:34

Als dat jouw conclusie is van dit nieuwsbericht dan vind ik dat heel vreemd.
Ik vind het anders vrij serieus klinken. Roda wordt genoemd als serieuze kandidaat. Natuurlijk zal hij naar Zwolle gaan als hij die kans krijgt. Maar Zwolle heeft ook meerdere gegadigden. En ik denk niet dat Zwolle een Rogier Meijer verkiest boven Reiziger.

Ik word er zelf niet heel warm van. Als men blij wordt dat Sibum vertrekt, hoeft men van Meijer echt niet veel vrolijker te worden. Dat is net zo een ijskonijn. En die heeft ook erg matig gepresteerd dit jaar in verhouding tot het beschikbare materiaal.
Maar in mijn ogen valt en staat alles met de spelers die binnengehaald gaan worden. Ik geloof er niet zo in dat wij een trainer gaan halen die veel beter gaat presteren dan het spelersmateriaal dat voorhanden is. Het is wat mij betreft vooral veel dertien in het dozijn, als we praten over realistische trainers die bij Roda op de radar zullen staan.
gisteren om 21:38 - 28 april 2025 om 21:38 # 373973
JPDJ19
Rjc19 schreef:
JPDJ19 schreef:
Misschien kom ik met een gekke naam op de proppen, maar ik lees hem dus nog nergens. Maar Stijn Stijnen heeft de afgelopen jaren goed werk geleverd bij Patro Eisden. Jonge ambitieuze trainer die Patro van het 4e niveau nu op de rand van het 1e niveau brengt. Op YouTube staan nu 2 afleveringen van Patronaat waarbij het werk van Stijnen goed te zien is.
28 april 2025 om 20:48
Als je enigszins in het Belgisch voetbal thuis bent is dat inderdaad een hele gekke naam. Dat is de grootste crimineel die er rond loopt als trainer. Zoek maar eens wat er allemaal aan hem kleeft. Bedreigen van scheidsrechters, zijn eigen broer een klap verkopen, eigen spelers tot op het bot beledigen, meerdere langdurige schorsingen (zowel als voetballer en als trainer). Zo een randdebiel wil je niet hebben hier.
28 april 2025 om 20:57

Ik zie het nu inderdaad, hij heeft wel aardig wat schorsingen maar zit er niet voor niets al zo lang. Misschien kunnen we die mentaliteit hier wel gebruiken met al die slapjanussen nu 🤣
gisteren om 21:24 - 28 april 2025 om 21:24 # 373972
rodafanWeert
Rjcer schreef:
Voetbalalert zegt op ig dat Rogier Meijer met Roda en pec heeft gesproken
28 april 2025 om 21:09

Die gaat naar pec.
Dichterbij, en ze spelen eredivisie.
En zo zullen er nog wel een paar voorbij komen.

gisteren om 21:19 - 28 april 2025 om 21:19 # 373971
DerMister
RJCMD schreef:
Rogier meijer is mee gesproken voetbalalert
28 april 2025 om 21:08

Dat zal vast een kort gesprek zijn geweest nadat Meijer hoorde hoe weinig Roda te makken heeft. Zo iemand gaat never nooit naar Rida komen omdat hier weinig mogelijkheden liggen
gisteren om 21:17 - 28 april 2025 om 21:17 # 373970
Rjcer
Voetbalalert zegt op ig dat Rogier Meijer met Roda en pec heeft gesproken
gisteren om 21:09 - 28 april 2025 om 21:09 # 373968
RJCMD
Rogier meijer is mee gesproken voetbalalert
gisteren om 21:08 - 28 april 2025 om 21:08 # 373967
Rjc19
Als het zo blijft mogen we vrijdag ook nog figureren in het kampioensfeest van Volendam. Gezellig …
gisteren om 21:01 - 28 april 2025 om 21:01 # 373966
Rjc19
JPDJ19 schreef:
Misschien kom ik met een gekke naam op de proppen, maar ik lees hem dus nog nergens. Maar Stijn Stijnen heeft de afgelopen jaren goed werk geleverd bij Patro Eisden. Jonge ambitieuze trainer die Patro van het 4e niveau nu op de rand van het 1e niveau brengt. Op YouTube staan nu 2 afleveringen van Patronaat waarbij het werk van Stijnen goed te zien is.

Als je enigszins in het Belgisch voetbal thuis bent is dat inderdaad een hele gekke naam. Dat is de grootste crimineel die er rond loopt als trainer. Zoek maar eens wat er allemaal aan hem kleeft. Bedreigen van scheidsrechters, zijn eigen broer een klap verkopen, eigen spelers tot op het bot beledigen, meerdere langdurige schorsingen (zowel als voetballer en als trainer). Zo een randdebiel wil je niet hebben hier.
gisteren om 20:57 - 28 april 2025 om 20:57 # 373965
DerMister
JPDJ19 schreef:

Die kan dan mooi in Stein gaan wonen 😀
gisteren om 20:49 - 28 april 2025 om 20:49 # 373964
DerMister
West14 schreef:
28 april 2025 om 20:34

Goh, wat een verrassing...
gisteren om 20:49 - 28 april 2025 om 20:49 # 373963
JPDJ19

gisteren om 20:48 - 28 april 2025 om 20:48 # 373962
JPDJ19
Zwolle financieel en technisch interessanter…. Wat doet dat nog steeds pijn om te lezen. Dat we van de 8e/9e/10e club van Nederland zijn gezakt naar pak en beet club nummer 22 tot en met 25….
gisteren om 20:41 - 28 april 2025 om 20:41 # 373961
PLS2000
PEC Zwolle trekt aan Rogier Meijer, Roda JC ook in beeld
Eerder dit seizoen maakten NEC en Meijer al bekend dat zij in de zomer uit elkaar gaan. In Dick Schreuder heeft de Nijmeegse club al een opvolger aangesteld, maar zelf heeft hij voor volgend seizoen nog geen nieuwe baan. Toch is de kans aanwezig dat de 43-jarige Doetinchemmer binnen afzienbare tijd ook zekerheid geniet.

Roda JC Kerkrade was serieus in beeld voor Meijer. Het idee was om samen de promotiedroom tot stand te brengen, maar inmiddels is dus ook PEC Zwolle in de race. Dat is gezien de reisafstand, de financiële mogelijkheden én de Eredivisie-status interessanter. Er is reeds gesproken met technisch directeur Gerry Hamstra.

Het regionale medium meldt: “Hamstra lijkt mogelijk nog meer kandidaten op de korrel te hebben. Of Meijer ook echt de eerste gegadigde is voor de functie in Zwolle is onduidelijk. Zeker is dat hij nadrukkelijk in beeld is. Ook Michael Reiziger staat of stond op de radar. De voormalig international werkte met Hamstra samen bij Ajax.”

PEC Zwolle neemt in de zomer afscheid van Johnny Jansen. Overigens staat NEC maar twee punten boven de Zwollenaren.
gisteren om 20:35 - 28 april 2025 om 20:35 # 373960
West14
gisteren om 20:34 - 28 april 2025 om 20:34 # 373959
Juanito
derjong1 schreef:
Zojuist mijn kaarten voor 25/26 verlengd. Blieft toch je cluppie niet waar.
28 april 2025 om 15:07

Iech han óch verlengd op 23-april, doe has reet et bliet dienge kloeb wa koempel de jruss wa
gisteren om 20:01 - 28 april 2025 om 20:01 # 373958
Roda7United
Johnnie schreef:
Roda7United dan geloof je het toch niet. Daarbij is ergens wonen iets anders dan ergens vandaan komen. sjevemet yes. Ook duidelijk aangegeven
28 april 2025 om 18:55

Als er toevallig wat mensen uit jouw omgeving in de Fortuna regio een seizoenkaart hebben genomen van Fortuna betekent dat niet dat dat representatief is voor heel Limburg en zeker niet voor de regio 045. Tuurlijk switchen mensen uit 046 makkelijker als Fortuna het even beter doet dan Roda. Maar het is onzin om dat als reden op te geven voor de tegenvallende bezoekersaantallen van Roda. Als Roda even goed draait leeft het als nooit tevoren. Dat hebben we vorig jaar gezien. Helaas is daar wel een sportieve opleving voor nodig.
gisteren om 19:59 - 28 april 2025 om 19:59 # 373957
Sjevemet
Johnnie schreef:
Roda7United dan geloof je het toch niet. Daarbij is ergens wonen iets anders dan ergens vandaan komen. sjevemet yes. Ook duidelijk aangegeven
28 april 2025 om 18:55

Waar is het dan zo duidelijk aangegeven?
gisteren om 19:35 - 28 april 2025 om 19:35 # 373956
Sjevemet
045 schreef:
Sjevemet schreef:
Klopt het dat de seizoenkaartprijs van € 220,- naar € 260,- gaat na 9 mei?
28 april 2025 om 18:09
Dit is wat gecommuniceerd wordt vanuit Roda. ✔ De prijs die je gewend bent – Je betaalt hetzelfde als dit seizoen als blijk van waardering voor jouw onvoorwaardelijke steun. In een (voetbal)wereld waar alles duurder wordt, belonen we jouw loyaliteit door de prijs gelijk te houden.
28 april 2025 om 18:57

Ja maar ik lees nergens wat nou de nieuwe prijzen worden.
gisteren om 19:35 - 28 april 2025 om 19:35 # 373955
DerMister
045 schreef:
Sjevemet schreef:
Dit is wat gecommuniceerd wordt vanuit Roda. ✔ De prijs die je gewend bent – Je betaalt hetzelfde als dit seizoen als blijk van waardering voor jouw onvoorwaardelijke steun. In een (voetbal)wereld waar alles duurder wordt, belonen we jouw loyaliteit door de prijs gelijk te houden.
28 april 2025 om 18:57

Hopelijk blijven de sportieve prestaties niet gelijk 😂😂
gisteren om 19:02 - 28 april 2025 om 19:02 # 373954
045
Sjevemet schreef:

Dit is wat gecommuniceerd wordt vanuit Roda.

✔ De prijs die je gewend bent – Je betaalt hetzelfde als dit seizoen als blijk van waardering voor jouw onvoorwaardelijke steun. In een (voetbal)wereld waar alles duurder wordt, belonen we jouw loyaliteit door de prijs gelijk te houden.
gisteren om 18:57 - 28 april 2025 om 18:57 # 373953
Johnnie
Roda7United dan geloof je het toch niet. Daarbij is ergens wonen iets anders dan ergens vandaan komen.

sjevemet yes. Ook duidelijk aangegeven
gisteren om 18:55 - 28 april 2025 om 18:55 # 373952
Sjevemet
gisteren om 18:09 - 28 april 2025 om 18:09 # 373951
Sjevemet
Alli schreef:
DerMister schreef:
oost10 schreef:
Roda supporters zijn gewoon veel meer resultaat supporters dan bij andere clubs. Omdat we dat gewend waren. Als het hier goed gaat zitten er zo weer 10K+
Precies, dát is het verschil tussen Roda en marginale clubs als Helmond Sport en Telstar. Wij zijn ooit een hele grote club geweest en dat verleden dragen wij met ons mee. Daarom ligt het verwachtingspatroon bij Roda een stuk hoger dan bij de meeste andere clubs in de KKD. Dit is niet zomaar een club, dit is Roda JC!

De hele kkd op een enkeling na trekt geen volle zalen. Kijk naar een ado. Daar was het net zo leeg als bij ons. Alleen nu de laatste wedstrijden werd het er voller. Wil je over die 10 duizend grens gaan moet je bij ons gewoon om de top 2 spelen. Hier is een totaal andere mentaliteit dan in Duitsland. Daar gaan volledige families naar het voetbal. Totaal niet vergelijkbaar met hier.
gisteren om 18:08 - 28 april 2025 om 18:08 # 373950
Roda7United
Johnnie schreef:
Mensen die beweren dat er geen “supporters” van hier geswitched zijn naar Sittard, die hebben hun eigen harses in hun reet zitten. Ik ken hordes die seizoenskaarten bij Roda hadden, die nu regelmatig in Sittard zitten. Bij Roda zitten ze steevast niet meer
28 april 2025 om 13:16

Ja dwarrel, je woont ook in Stein. 046 regio. Denk je dat dat een goede maatstaf is voor de algehele seizoenkaartenverkoop? Tjonge jonge. Alsof er duizenden zijn overgestapt naar Sittard. Natuurlijk niet. Maar natuurlijk zijn er altijd enkele voorbeelden. Die 12.000 wat hier zaten vorig jaar hadden zeker daarnaast nog een seizoenkaart bij Fortuna. Nee natuurlijk niet.

En dat bezoekersaantallen grotendeels afhankelijk zijn is overal zo in Nederland. Nac is daarop een uitzondering. Twente misschien ook, maar die zijn nooit echt getest met maar jaartje KKD. Wat denk je waarom half Nederland voor Ajax/Psv/Feyenoord is? Het tekent de instelling van de Nederlander. De makkelijke weg kiezen, niet strijdvaardig, verwend, veel zeiken en vooral achterover leunen en je laten vertroetelen. Het absolute tegendeel van de Duitser.
gisteren om 18:05 - 28 april 2025 om 18:05 # 373949
viro
Johnnie schreef:
Misschien dat iemand hier wat wijzer kan maken. Vorige week bleek dat Roda al tweede gesprekken had gevoerd. Is het een beetje bekend hoe Roda haar beleid is? Mag je verwachten dat na gesprek 2 of 3 een keuze gemaakt zal worden? Of zijn dit eerder zes gesprekken? Ik heb zelf geen idee hoe ze dat, bijvoorbeeld, bij Sibum hebben gedaan destijds
28 april 2025 om 16:04

Volgens mij hadden ze al met Sibum in de winter gesprokken maar die wilde niet tijdens een schooljaar verhuizen. Mischien zijn er toen al afspraken gemaakt.

Zelf denk ik dat je binnen 1 gesprek er moet zijn met een trainer. Lijkt me niet zo heel moeilijk.
gisteren om 17:58 - 28 april 2025 om 17:58 # 373948
StefanRaets
West14 schreef:
Gisteravond het interview met die trainer van GAE bekeken. Hij deelde op een gegeven moment mee. Geef me spelers en wij maken er chocolade van. Toen bedacht ik me, wanneer is er bij ons nog iemand geweest die er chocolade van maakte. Vorig seizoen was een uitzondering.
28 april 2025 om 15:43

Hebt het dan wel over de echte echte uitzonderingen.
Zijn maar weinig trainers in het Nederlandse voetbal geweest de laatste 15-20 jaar die uitzonderlijk wisten te presteren met hun materiaal.
Dan heb je het over Slot en ten Hag. Simonis heeft het nu ook in z'n debuurtseizoen gedaan met Go Ahead, zeker als je ziet wat daar nog voor beperkt budget zit.
Al wil ik het wel nog maar eens zien als hij met z'n ploeg Europa in moet en er nog een of twee sterkhouders vertrekken.
Zo'n Jari de Busser en Breum kun je never nooit houden na dit jaar.

Ik meen dat ze de 15e of 16e spelersbegroting van de Eredivisie hebben, maar heel goed scouten in Scandinavie.
Ontzettend knap hoor, maar zo'n trainer is echt een uitzondering. Die komen niet zo snel voorbij.
gisteren om 16:53 - 28 april 2025 om 16:53 # 373947
Johnnie
Misschien dat iemand hier wat wijzer kan maken.

Vorige week bleek dat Roda al tweede gesprekken had gevoerd. Is het een beetje bekend hoe Roda haar beleid is? Mag je verwachten dat na gesprek 2 of 3 een keuze gemaakt zal worden? Of zijn dit eerder zes gesprekken? Ik heb zelf geen idee hoe ze dat, bijvoorbeeld, bij Sibum hebben gedaan destijds
gisteren om 16:04 - 28 april 2025 om 16:04 # 373946
Alli
DerMister schreef:
oost10 schreef:

Als je volgend seizoen al voor het 8e seizoen aaneengesloten veroordeeld bent tot de KKD, en we de laatste 6 seizoenen slechts 3x de PO's hebben gehaald, wordt het misschien eens tijd dat deze mensen hun verwachtingen eens bij gaan stellen.

Zoals je zelf zegt: wij WAREN ooit een grote club. Maar die jaren liggen al mijlenver achter ons.
gisteren om 15:58 - 28 april 2025 om 15:58 # 373945

Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
vrijdag 02 mei 2025 om 20:00
Krasstadion

FC Volendam

Roda JC Kerkrade

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2024/2025.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement