Lagardère Sports verandert strategie voor de Nederlandse markt.
Roda JC en Lagardère Sports hebben besloten om de samenwerking een andere invulling te geven. De betaald voetbalorganisatie uit Kerkrade neemt per direct het lokale salesteam over en zal bouwen aan een nieuwe commerciële organisatie om slagvaardig de regio te bewerken. Lagardère Sports voert hiermee een belangrijke strategiewijziging door en gaat op de Nederlandse markt haar expertise en netwerk gericht inzetten om landelijke merken en clubs te voorzien van strategisch sales- en marketingadvies.
Namens Roda JC zegt Carel Bouckaert: “We hebben de afgelopen periode kritisch naar het contract tussen Roda JC en Lagardère Sports gekeken en de samenwerking geëvalueerd. Het in eigen hand hebben van de verkoopafdeling is van strategisch belang voor een organisatie als Roda JC, met name om slagvaardig te zijn in onze eigen regio. We hebben daarom, na enkele constructieve gesprekken, besloten om het contract open te breken en nieuwe afspraken gemaakt met Lagardère Sports. Voor ons biedt dit ook meer financiële mogelijkheden, omdat we over de sponsorinkomsten geen afdracht meer hoeven te betalen. Beide partijen blijven met deze nieuwe overeenkomst in hun kracht, aangezien Lagardère Sports ons blijft ondersteunen bij de werving van tenue gerelateerde sponsorinkomsten. Hiermee houden we ook verbinding met het landelijke bedrijfsnetwerk. Wij denken hiermee een grote stap vooruit gezet te hebben."
Henrik Schiphorst, managing director Lagardère Sports: "We hebben de afgelopen jaren met veel overtuiging partnerships gesloten met FC Utrecht, Roda JC en N.E.C. om de commerciële exploitatie van deze clubs voor onze rekening te nemen. De succesformule uit Duitsland is niet op een rendabele wijze te exploiteren in het Nederlandse clubvoetbal. We zijn daarom met Roda JC in gesprek gegaan voor een andere invulling, waarbij onze toegevoegde waarde nog beter tot zijn recht komt."
“We beschikken als Europees grootste sportmarketingbureau over een unieke mix van expertise, marketing- en mediarechten en het grootste netwerk in sport en business. We blijven Roda JC dan ook graag ondersteunen bij het behalen van haar commerciële doelstellingen, zoals we dat ook voor FC Utrecht blijven doen. De samenwerking met N.E.C. blijft ongewijzigd. Deze zomer zijn we achter de schermen hard aan het werk om als Lagardère Sports Nederland nog duidelijker te laten zien waarom wij voor clubs en bedrijven de ideale businesspartner zijn voor onder andere sales, marketing, relatiebeheer, medewerkerstevredenheid en MVO."