Roda JC Kerkrade mag met gepaste trots melden dat MASCOT® WORKWEAR een nieuwe sponsorovereenkomst met Roda JC heeft afgesloten.
Het bedrijf, dat gedurende de afgelopen drie seizoenen als hoofdsponsor aan Roda JC verbonden was, prijkt vanaf het aankomende seizoen met haar logo op de achterkant van het Roda JC-tenue. “Na 3 jaar hoofdsponsor te zijn geweest werd het tijd om het hoofdsponsorschap over te dragen aan een ander, maar we wilden hoe dan ook goed bij deze club betrokken blijven", vertelt Danny Bonn, Market Director Benelux enthousiast. “De vrijgekomen plek als rugsponsor was daar een uitgelezen kans voor. Zo kunnen we de club blijven ondersteunen én zichtbaar aanwezig blijven. Toen dit vrij kwam zeiden we intern, “Roda, we´ve got your back!"
NIET WEGLOPEN
Het 2-jarig contract als hoofdsponsor werd vorig jaar met nog een jaar verlengd, ondanks de degradatie het jaar eerder. “Als we verbintenissen aangaan, lopen we er ook niet van weg," aldus Bonn. “We voelden ons op onze plek en waren daarnaast ook gewoonweg nog niet klaar bij de club en nog steeds niet". En nu dan de plek op de achterkant van het Roda JC-tenue. Ondertussen heeft Bonn samen met zijn collega´s genoeg meegemaakt bij de club tijdens hun sponsorschap bij de Kerkradenaren. Echter vinden ze het nog altijd ‘thuiskomen´ in Kerkrade. “We konden natuurlijk stoppen, maar we willen graag verder en betrokken blijven bij de club. Ook in de Keuken Kampioen Divisie hebben we onze doelstellingen behaald.
MIJNSTREEK
Waarom MASCOT zo graag bij de club Roda JC wil blijven als een van de belangrijkste sponsoren? Daar kan Bonn een goed antwoord op geven: “De Mijnstreek is van oudsher een streek met veel industrie en handarbeid. Juist die mensen hebben veel functionele werk- en veiligheidskleding nodig. En dat kunnen wij hen aanbieden," aldus Bonn. “Omdat MASCOT graag zichtbaar wil blijven in deze streek, is de samenwerking niet alleen voor Roda JC vruchtbaar, maar ook voor MASCOT zelf". Bonn vertelt dat MASCOT namelijk zijn commerciële doelstellingen goed weet te behalen: “De omzetgroei in (Zuid-)Limburg heeft duidelijk aangetoond dat de samenwerking met Roda JC heeft gewerkt". De reden daarvan, schetst Bonn, is onder andere de naamsbekendheid via Roda JC. “Fans herkennen onze bedrijfsnaam sneller en hebben er ook een positief gevoel bij en dit zien we terug in de omzetontwikkeling in de regio".
VERTROUWEN
Guido Aben, Head of Sales Roda JC, is erg trots met de vernieuwde samenwerking met MASCOT® WORKWEAR: “De afgelopen drie seizoenen hebben we nauw samengewerkt met MASCOT® WORKWEAR om onze gemeenschappelijke doelstellingen te realiseren. Het doet me goed om te vernemen dat een internationale partij als MASCOT besloten heeft om door te gaan met Roda JC. Wij danken MASCOT® WORKWEAR voor het vertrouwen en kijken uit naar onze vernieuwde samenwerking".
Benieuwd welke mogelijkheden Roda JC voor uw organisatie kan bieden? Neem dan vrijblijvend contact op via guido.aben@rodajcbusiness.nl. Bron: Rodajckerkrade.nl