×Niet ingelogd
Log je in of Maak een account aan om berichten te kunnen plaatsen op ons forum!
Zuid12
Ik heb besloten om niet meer te Google, thebeast4000 weet het toch beter

(Grapje)
zo 26 april 2020 om 15:08 - 26 april 2020 om 15:08 # 160053
Lodi
OUDNOORD Lobbyen en politiek is van alle dag, is nooit anders geweest. Het rivm is momenteel de meest gesloten organisatie. Op basis van welke feiten zij Rutte adviseren komt niemand achter, zelfs de 2e kamer niet.
zo 26 april 2020 om 14:14 - 26 april 2020 om 14:14 # 160050
Oudnoord
Lodi : Hier een lang verhaal:

BRIEFJE VAN JAN – Aan alle Nederlanders
Waarom de kapper niet mag knippen en de tandarts wel mag controleren op gaatjes.
Door: Jan Dijkgraaf , 9:31, 23 april 2020

Beste landgenoten,

De kappers mogen nog niet open.

De pedicures mogen nog niet open.

Maar sinds gisteren kunt u voor uw reguliere gebitscontrole en het weghalen van tandsteen wel weer terecht bij de tandarts en de mondhygiëniste.

Rara, hoe kan dat?

Nou, dat zal ik jullie vertellen.

De zogenaamde ‘mondzorgkoepels’ KNMT, ANT, OVM en ONT hebben een betere lobby dan de brancheorganisaties van de kappers en de pedicures.

En dat betekent dus dat je vanaf gisteren aan de balie van je tandartspraktijk alleen maar hoeft te zéggen dat je niet hoest en geen koorts hebt, en je kunt de kassa van de tandartsen en mondhygiënistes laten rinkelen.

Ik kreeg gisteren post van een persoon die werkzaam is in een tandartspraktijk en die anoniem wil blijven.

De tekst luidde:

“Gisteren is besloten de mondzorg uit te breiden met reguliere behandelingen. Zelf ben ik werkzaam binnen de tandheelkunde en zaterdag 18 april heb ik het webinar: “Samen professioneel omgaan met corona”, verzorgd door de overkoepelende mondzorgorganisaties KNMT, ANT, NVM en ONT, gevolgd. Sindsdien maak ik mij ernstige zorgen over het plan tandartspraktijken weer uit te breiden met reguliere zorg.

U kunt dit webinar zelf terugkijken. Hoewel er aangegeven is dat het alleen toegankelijk is voor leden kunt u simpelweg een nieuw account aanmaken en inloggen (duurt ongeveer een minuut). Hierbij de link: https://www.knmt.nl/nieuws/webinar-samen-professioneel-omgaan-met-corona

Ik maak mij met name zorgen om het punt: ‘Commissie Leidraad Mondzorg Corona’ (start op minuut 44.20) waar wordt besproken onder welke voorwaarden wij de zorg weer kunnen hervatten. In een notendop een aantal kernpunten die mij zorgen baren:

1. Er wordt aangegeven dat wij op gepaste en verantwoorde wijze de reguliere werkzaamheden kunnen hervatten omdat wij ‘triage aan de poort’ verrichten. Dat houdt in dat de patiënt wordt verteld dat hij veilig behandeld kan worden, mits hij geen symptomen van corona (verkoudheidsklachten, hoesten, koorts etc) laat zien. Ik heb daar moeite mee omdat men dan dus uitgaat van de eerlijkheid, integriteit en compliance van patiënten. De ervaring leert dat dit zeker niet voor 100 procent van de patiënten opgaat. Bovendien blijkt uit meerdere onderzoeken dat mensen wel degelijk besmettelijk kunnen zijn ondanks dat ze geen symptomen laten zien. In het OMT-advies van gisteren staat onder ‘2.5 Openbare Ruimte’: Analyses van clusters van patiënten wijzen uit dat verspreiding ook plaatsvindt door personen die (nog) geen klachten of symptomen hebben.

2. Het RIVM heeft meermaals naar buiten gebracht dat chirurgische neusmondmaskers onvoldoende zijn om een besmetting te voorkomen. Dit zijn de maskers die wij gebruiken. De mondzorgorganisaties geven aan dat FFP2 maskers niet nodig zijn, omdat we er niet vanuit hoeven gaan dat een patiënt besmettelijk is (dit door ‘triage aan de poort’).

3. De mondzorgorganisaties adviseren de patiënt voor de behandeling preventief te laten spoelen met waterstofperoxide om zo de mond te reinigen. Ik heb hier problemen mee omdat het virus zich ook in de luchtwegen, neus- en keelholte nestelt.

4. Wij werken met aerosolen (met name tijdens het boren en de gebitsreiniging). Het is bekend dat het virus zich verspreidt via aerosolen. Praktisch gezien komt het erop neer dat deze ‘wolk’ met eventuele virusdeeltjes die tijdens de behandeling ontstaat door de behandelaar en de assistent wordt ingeademd en ook neerdaalt op personen en objecten binnen de behandelkamer (onze kleding, huid, haar en schoenen, stoelen, lamp, muren, deur, computer, kastjes etc).Uit verschillende onderzoeken komt tevens naar voren dat deze aerosol nog geruime tijd besmettelijk is. In het scenario dat ik een besmette (doch asymptomatische) patiënt behandel en deze de kamer verlaat om ruimte te maken voor de volgende patiënt is het dus wel degelijk mogelijk dat er besmetting optreedt.

In mijn dagelijks leven neem ik de coronamaatregelen erg serieus. Ik heb mijn ouders al weken niet bezocht, ik houd mij aan de anderhalve meter afstand, ik kom alleen buiten wanneer dat strikt noodzakelijk is en kan mijn oma en tante in het verpleeghuis niet opzoeken. Het zit mij daarom des te meer dwars de reguliere zorg in deze vorm weer op te pakken. Ik maak mij niet alleen zorgen om mijn eigen gezondheid en die van mijn gezin, maar ook om de gezondheid van de medewerkers in de praktijk en niet in de laatste plaats die van mijn patiënten. Veel van mijn patiënten hebben onderliggend lijden of zijn op leeftijd.

Tenslotte zit het mij helemaal niet lekker tegen patiënten te moeten zeggen dat zij veilig behandeld worden omdat de overkoepelende mondzorgorganisaties dat zo besloten hebben. Ik sta daar niet achter. Ik wil graag weer aan de slag, maar niet op deze onveilige manier. Omdat ons vanuit de mondzorgkoepels met nadruk is verzocht geen contact te hebben met media of journalisten zou ik graag anoniem willen blijven.”

De KNMT zal de beelden vandaag vast ontoegankelijk maken, maar ik heb ze bekeken.

Geen woord gelogen.

Op 1.40.07 roept de voorzitter van de Associatie Nederlandse Tandartsen (ANT) Jan-Willem Vaartjes de webinar-bezoekers inderdaad op om niet met de media te praten.

Waarom de mondzorg tegen alle logica in alweer volledig open mocht, dus ook voor niet medisch noodzakelijke zorg? Ook daarover laat Vaartjes geen misverstand bestaan.

Op minuut 10.55 zegt hij namelijk: “(…) dat heeft misschien ook wel als voordeel gehad dat wij gepokt en gemazeld zijn in het politieke spel, in hoe je media kan beïnvloeden en hoe je politici voor je kan eh… helpen.”

Ik weet natuurlijk niet op welke lobbyisten hij precies allemaal binnen de vier ‘mondzorgkoepels’ doelt. Feit is wel dat Marion Gout-van Sinderen, de voorzitter van de Raad van Toezicht van de Koninklijke Nederlandse Maatschappij tot bevordering der Tandheelkunde (KNMT), tot voor kort namens D66 in de Eerste Kamer zat. En dat de Nederlandse Vereniging van Mondhygiënisten (NVM) vorige week nog per videoverbinding bij prinses Máxima op de koffie mocht om de zaak van de tandartsen en mondhygiënisten te bepleiten. En dat Vaartjes zelf en Mark Rutte nogal korte lijntjes hebben…

Op 59.55 zei Vaartjes nog: “Als wij gaan opschalen, dan is het heel belangrijk dat wij in de media geen paniek zaaien. We moeten de mondzorg niet afschilderen als onveilige plek. Ik zou graag die eenheid willen uitstralen als veld: beschadig de mondzorg niet! Want er is namelijk geen wetenschappelijk bewijs dat het gevaarlijk is.”

Geen wetenschappelijk bewijs dat de tandartspraktijk een gevaarlijke plek is…

Is dat er wel voor de kappers?

En voor de pedicures?

Het is niet wie je bent, maar wie je kent.

Ook, en misschien wel juist, in tijden van crisis…

Persoonlijk feit: ik heb vier weken geleden een stuk kies afgebroken. Doet geen pijn, maar voelt klote. En ik vroeg mijn tipgever of ik die veilig kon laten repareren. Het antwoord luidde: “Als ík een afgebroken kies zou hebben en geen pijn, zou ik er op dit moment voor kiezen om het zo te laten.”

Het is niet het advies dat Jan-Willem Vaartjes van de mondzorgondernemers graag wil horen, qua handel.

Maar ik vond het wel veelzeggend…

En verontrustend.

Groet,

JanD
zo 26 april 2020 om 14:01 - 26 april 2020 om 14:01 # 160048
Oudnoord
Het is weer overal druk :

Marechaussee: Duitsers terugpraten naar eigen land
Persbureau ANPGeplaatst opzondag 26 april 2020 - 13:37

Met wisselend succes proberen medewerkers van de marechaussee zondag aan de grensovergangen bij Roermond en Vlodrop Duitse dagjesmensen te overreden om te draaien. Ze vragen of hun bezoek aan Nederland dringend is, en als dat niet zo is, om terug te gaan en na de coronacrisis terug te komen.

Mede afhankelijk van de overtuigingskracht van de medewerker van de marechaussee zijn veel Duitsers bereid om te keren en de thuisrit te aanvaarden. Maar anderen trekken hun schouders op en rijden door.

Gezond verstand
De marechaussee kan hen de inreis niet verbieden En dat weten ze. Het enige wat de dienders steeds weer proberen is een beroep te doen op het gezonde verstand van de inzittenden van de autos.

Witte kentekens
In Vlodrop stonden de parkeerplaatsen voor het winkelcentrum pal aan de grensovergang bij Rothenbach vol auto's met witte kentekens. Duitsers gingen er boodschappen doen, onder het oog van de marechaussees die op de weg probeerden Duitsers terug te sturen. Iets verderop was het druk met Duitse bezoekers in de twee aan de grens gelegen tuincentra.

Aardbeien scoren
Een agent van de Duitse politie scoorde intussen aardbeien of asperges op een kraampje voor deze tuincentra. Even later keerde hij terug, de grens over naar eigen land.

ZONDAG 26 APRIL 2020, 12:00
DEEL DIT ARTIKEL:
Tilburg en Den Bosch doen dringende oproep: 'Het is weer veel te druk in de binnenstad, blijf thuis'

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/3194737/Tilburg-en-Den-Bosch-doen-dringende-oproep-Het-is-weer-veel-te-druk-in-de-binnenstad-blijf-thuis

Gisteren in Zwolle.

Agent in Zwolle boos over drukte, ‘een middelvinger naar de zorg’
april 26, 2020 Reageer 2,515 x gelezen

Er stromen boze reacties binnen over de drukte die er gisteren in Zwolle was. Niet alleen in het centrum, maar ook in de wijken gingen Zwollenaren in grote getalen de straat op om te winkelen, ondanks het dringende advies nog zoveel mogelijk binnen te blijven.

Wijkagent Alrik van den Berg stoorde zicht enorm aan wat hij zag in Stadshagen. ‘Complete gezinnen aan het winkelen. Eén grote middelvinger naar de zorg en iedereen die zich wel aan de maatregelen wil houden.’

Alrik van den Berg
@POL_ZwolleWest1
Vandaag was anders #Stadshagen #Zwolle. Complete gezinnen aan het winkelen. Eén grote ?middelvinger naar de zorg en iedereen die zich wel aan de maatregelen wil houden. #blijfthuis

Al surveillerend ben ik nog wel even aangesproken dat ik in een voetgangersgebied reed. ??‍♂️

Wederom gisteren:

Te druk in centrum Delft, politie roept mensen via speakers op naar huis te gaan.

En ga zo maar door als het aan mij ligt gewoon de boete´s verhogen flink.
zo 26 april 2020 om 13:59 - 26 april 2020 om 13:59 # 160047
Lodi
De smoelensmid wel, kappers niet. Gajapark dicht, woonboulevard 2e paasdag moet kunnen. Is niet uit te leggen.
zo 26 april 2020 om 13:57 - 26 april 2020 om 13:57 # 160046
viro
Vind het allemaal dubbel. We willen naar de kapper en dat de lock down versoepeld wordt maar als de basis scholen opengaan willen we onze kinderen niet brengen. Beetje dubbel.

Mijn dochter werk in Duitsland in een kindergarten en die heeft geen keuze. Die moet gewoon werken.
zo 26 april 2020 om 13:43 - 26 april 2020 om 13:43 # 160043
Mahispe
thebeast4000

Je ega is schooljuf op de basisschool?
Wat geeft ze voor les dan? Politiek?

Dan worden de kindjes net zo opstandig als jij soms hier Hahaha.
(Grapje kerel?)
zo 26 april 2020 om 13:34 - 26 april 2020 om 13:34 # 160042
rodasport
Beast weet ook niet wat die wil, Trump wil de lock down opheffen en dat praat die allemaal goed
Maar als ze het hier willen is het Russisch roulette en als ze het niet willen doen begint die te klagen dat de economie te sterk lijdt.
Opheffen (of versoepelen) of niet opheffen. Wat ze ook beslissen Beast is het er niet mee eens.

neemt niet weg dat ik de twijfel over de schoolkinderen wel snap. Eerlijk gezegd weet ik ook niet wat nu het beste is
zo 26 april 2020 om 13:08 - 26 april 2020 om 13:08 # 160037
Mahispe

"Mijn Pleegzoontje gaat wel waarschijnlijk naar karatelessen Va volgende week.
Wordt alleen maar met kids getraind tot 12 jaar.(Ouders niet welkom)
Maar hem naar school laten gaan daar zijn we nog zwaar over het denken

Ook als ik al brief lees van school met regeltjes hoe te doen.
Brengen naar school alleen 1 persoon
Afzetten 25 meter voor de poort.
Mogen maar tegelijk 3 kinderen de poort in lopen.
Je krijgt tijdgebonden schema om kind te haken en brengen (op alfabet)
Dus om 8.30 Jantje Pietje Klaasje om 8.32 Jut Juul Keesje.
En ga zo maar door.

Dit kan toch niet
zo 26 april 2020 om 13:06 - 26 april 2020 om 13:06 # 160036
Oudnoord
thebeast4000 : Dat bedoel ik ja met het onderwijs en leraren en ook kids die dan thuis komen waar een of beide ouders onderliggende ziekte(s) hebben, daarbij komt nog dat je zei dat leraren/ondersteund personeel op leeftijd zijn .......mogen die hun kleinkinderen dan wel zien/op bezoek hebben .....terwijl ze wel voor de klas moeten staan??

Dat de tandzorg weer helemaal open is gegaan heb ik ook mijn twijfels over met die aerosolen ectect, maar daar is flink gelobbyd met hele korte lintjes naar Rutte toe.
zo 26 april 2020 om 13:03 - 26 april 2020 om 13:03 # 160034
thebeast4000
dat ze het niet allemaal weten is nog niet zo'n probleem. maar sommige dingen wisten ze vanaf dag 1. en daar zijn ze de mist ingegaan. ook met die mondkapjes, baat het niet, schaden zal het ook niet. in duitsland, belgie en nog wel een paar landen worden de regeringen ook bijgestaan door wetenschappers. die zullen echt niet dommer zijn dan die van ons. mijn ega werkt ook op een basisschool. en wat ze nu gaan doen kan dus eigenlijk helemaal niet. dit is russisch roulette op koste van de bevolking. ook bij de leraren en ondersteunend personeel zijn veel mensen op leeftijd en hebben onderliggend lijden. ze hebben niet geleerd van de verzorgingstehuizen in ieder geval. en de politiek voert alles uit wat zo'n omt hun aanraadt, en dat alles, zoals gisteren ook werd gezegd bij het npo, om naderhand hun handen in onschuld te kunnen wassen. maar die vlieger gaat dus niet op.
zo 26 april 2020 om 12:56 - 26 april 2020 om 12:56 # 160033
Oudnoord
rodasport : waarom denk je dat al die kids weer naar school gaan juist ja voor de ouders te besmetten en ja ik ben blij dat ik geen kids meer heb die liet ik niet naar school gaan , ik ben zelf chronisch hartpatient , daarbij heb ik ook nog ik weet niet of je wel eens kramp in de kuit heb bv snacht als je slaapt en schiet je wakker dat heb ik in de kransslagaders , vaatspasme.

Dat hele OMT daar heb ik vraag tekens bij ze weten het zelf niet zo simpel is dat.
ik heb dit al eens gepost : luister eens vanaf 35 seconden;

https://twitter.com/jaapstronks/status/1253050826496577537

en lees dit eens bladzijde 2/3 over kinderen.

file:///home/chronos/u-37c9258cf98588895afea5fa73e7c29b459545ae/MyFiles/Downloads/Advies_65e_OMT_COVID-19.pdf.pdf
zo 26 april 2020 om 12:36 - 26 april 2020 om 12:36 # 160031
Mahispe
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/3194737/Gemeente-Tilburg-doet-dringende-oproep-Het-is-weer-veel-te-druk-in-de-binnenstad-blijf-thuis

Niet alleen daar.
We leren het toch blijkbaar niet.
Dan straks ook niet klagen als alles weer op slot gaat
zo 26 april 2020 om 12:29 - 26 april 2020 om 12:29 # 160030
rodasport
Als je me voor het corona virus had gezegd de VVD bakt er niks van dan had ik je gelijk gegeven.
Peiling Maurice de Hond: VVD 10 zetels vooruit sinds corona ( forum 4 achteruit). Ik ben daar niet blij mee maar ik begrijp het wel.
zo 26 april 2020 om 12:23 - 26 april 2020 om 12:23 # 160028
rodasport
Oudnoord.

Nu men denkt dat je toch gewoon weer besmet kunt raken ondanks dat je het virus al hebt gehad. vraagt men zich af of een vaccin (antistoffen in brengen )wel gaat werken.

bizar verhaal van die netsenhouderijen! Klote virus !
zo 26 april 2020 om 12:18 - 26 april 2020 om 12:18 # 160027
Oudnoord
rodasport : klopt precies het is allemaal verwarrend de een zegt geen vaccine in 2020 en andere zeggen tegen september dit jaar.

dan nog iets :

Coronavirus bij nertsen op Brabantse boerderij.

DEN HAAG - Bij twee nertsenhouderijen in de Brabantse plaatsen Milheeze en Beek en Donk zijn dieren besmet geraakt met het nieuwe coronavirus. Dat meldt landbouwminister Carola Schouten. Op de boerderijen en in de nabije omgeving zijn maatregelen getroffen. Zo wordt geadviseerd in een straal van 400 meter rond de bedrijven het advies niet te wandelen of fietsen.

zo 26 april 2020 om 12:06 - 26 april 2020 om 12:06 # 160026
rodasport
[quote]oudnoord - 26 april 2020 om 10:39
"Wat me wel opvalt is dat er heel veel tegenstrijdige berichten zijn.Dus met andere woorden niemand weet iets."[/quote]

klopt. Komt omdat het een geheel nieuw virus is.
zo 26 april 2020 om 11:49 - 26 april 2020 om 11:49 # 160024
rodasport
Gister op CNN het bericht. Intern waren er mensen bezig om Trump te overtuigen minder vaak persconferenties te houden dit n.a.v de lachwekkende vertoning een paar dagen geleden ( en niet de 1e keer).
Nu lees ik dat dit dus ook gaat gebeuren. De rede van Trump nu is geen verrassing:" de media is zo gemeen tegen mij"
Van domme uitspraken naar het was maar sarcasme en nu "alles is de media schuld".
zo 26 april 2020 om 11:00 - 26 april 2020 om 11:00 # 160022
Oudnoord
Wat me wel opvalt is dat er heel veel tegenstrijdige berichten zijn.Dus met andere woorden niemand weet iets.
zo 26 april 2020 om 10:39 - 26 april 2020 om 10:39 # 160020
Mahispe
https://joop.bnnvara.nl/nieuws/duitsland-bereidt-zich-voor-op-tweede-zwaardere-golf-van-coronavirus

Als dit klopt dan is het einde zoek en kunnen we straks idd niets meer.

Gisteren hier bij letterlijk alle supermarkten 5-10 min wachtrij voor de deuren tot ver op de stoep.
Lekker gezellig winkelen
zo 26 april 2020 om 10:28 - 26 april 2020 om 10:28 # 160019
Pietjepuk
thebeast4000

mafklappers. wij nederlanders denken altijd weer dat we het wiel hebben uitgevonden en hebben de grootste waffel over hoe ze het in andere landen hebben geregeld. maar dit verhaaltje is nog niet over.

Tja lees dit eens goed wat je daar neergeknald hebt en krab je dan eens achter de oren.
zo 26 april 2020 om 10:26 - 26 april 2020 om 10:26 # 160018
rodasport
Gister toch minder positief nieuws over corona gehoord

Er is nog geen bewijs dat reeds besmette corona patienten niet weer opnieuw besmet kunnen raken. Er wordt door sommigen getwijfeld of er überhaupt wel een vaccin komt.
zo 26 april 2020 om 10:25 - 26 april 2020 om 10:25 # 160017
Oudnoord
Ik lees dat overal druk is in de binnensteden , Zwolle, Delft ectect.......hou toch mijn hart vast straks met de komende vele feestdagen . is het nou zo moeilijk voor thuis te blijven blijkbaar wel voor de meeste , als ik zie hier in de straat dat ontvangt maar bezoek en klusbedrijven ect , bij mij komt er niemand naar binnen zo simpel is dat.

stayhome
zo 26 april 2020 om 10:02 - 26 april 2020 om 10:02 # 160013
matrix
[quote]@markus - 26 april 2020 om 09:11
"MATRIX ] Weet jij hoe die vaatwas tabletten smaken, ik niet, daarom hou ik het op vloeibare was verzachter? jij gelooft die
onzin toch niet of loop je net als de pers achter de muziek aan ?"[/quote]

Vloeibare wasverzachter lijkt me beter qua smaak maar weet niet of het het virus :doodt:]

zo 26 april 2020 om 10:01 - 26 april 2020 om 10:01 # 160011
Oudnoord
China lijkt het er uit te halen. Nederland laat het in rapporten staan maar pakt zonder schaamte de lakstift . Dat is veel zorgelijker. En journalisten mogen originelen niet zien want ambtenaren zijn “te druk” door Corona.

https://twitter.com/irobbert71/status/1253941240019779584
__________________________________________________________________________________________________________________

Tegenlicht trekt corona-uitzending in, Chinese burgers lopen gevaar

China corona De VPRO zendt een documentaire met Ruben Terlou over de coronacrisis in China niet uit, omdat de veiligheid van ‘personen in China’ in het geding is.

Wilfred Takken
24 april 2020
Leestijd 1 minuut

Ruben Terlou, documentairemaker, fotograaf en arts, maakte al meerdere documentaireseries over China.
Ruben Terlou, documentairemaker, fotograaf en arts, maakte al meerdere documentaireseries over China.
Roger Cremers
De VPRO heeft besloten de Tegenlicht-aflevering van zondag, ‘China Restart’, niet uit te zenden omdat „personen in China” door de tv-uitzending gevaar kunnen lopen. Met Ruben Terlou, bekend van diverse reisseries over China, zouden Chinese filmmakers een inkijk geven in de levens van bewoners van Wuhan, Beijing en Shanghai op wie de coronacrisis een bijzondere impact heeft gehad.

Hoofdredacteur Stan van Engelen in een verklaring: „De VPRO staat voor onafhankelijke journalistiek, maar we trekken een grens waar de veiligheid van mensen in het geding is.” Wat er precies aan de hand is, willen betrokkenen niet zeggen, ook met het oog op de veiligheid van voornoemde mensen. Later wil de VPRO wel terugkomen op de kwestie. De redactie denkt aan een uitzending over censuur in China.

In plaats van ‘China Restart’ zendt Tegenlicht ‘Rebellen tegen reclame’ uit, die vlak voor de coronacrisis is gemaakt. Wie over corona wil vertellen, komt in China al snel in aanraking met de censuur. Vorige maand trok de regering de accreditatie in van zeker dertien Amerikaanse journalisten, van The New York Times, The Wall Street Journal en The Washington Post.
zo 26 april 2020 om 07:49 - 26 april 2020 om 07:49 # 160007
thebeast4000
blijkbaar is het kwartje zelfs bij de npo eindelijk gevallen. eindelijk beginnen ze zich eens af te vragen hoe dat zit bij het omt en het rivm. en weer moet alles geheim blijven. de mafklappers. wij nederlanders denken altijd weer dat we het wiel hebben uitgevonden en hebben de grootste waffel over hoe ze het in andere landen hebben geregeld. maar dit verhaaltje is nog niet over. wij worden bestuurd door idioten.
zo 26 april 2020 om 05:42 - 26 april 2020 om 05:42 # 160005
Zuid12
De camping is voor mij de tuin ,ik slaap er niet zit gewoon buiten meer niet .de afstand is ruim voldoende . Bovendien is buiten heel gezond
za 25 april 2020 om 18:49 - 25 april 2020 om 18:49 # 159990
rodasport
The problems at Andover are emblematic of those playing out in nursing homes nationwide. Many of these facilities have little or no planning to handle an outbreak of this size. And often, the problems remain hidden from even family members trying to reach their loved ones.
As a result, nursing home residents are getting sick and dying behind closed doors in what is largely an unseen epidemic, with the number of COVID-19-related deaths in such facilities climbing into the thousands as families fearing for elderly relatives scramble for information.
In the Northeast, the nation’s coronavirus hotspot, more than 2,400 nursing home and assisted living facility residents have died in New York from the coronavirus, making up 24% of the state's total fatalities. New Jersey’s 252 nursing home fatalities as of last week accounted for one in eight of the state’s deaths.

Bron USA today
za 25 april 2020 om 18:48 - 25 april 2020 om 18:48 # 159989
matrix
Volgens mij laat dat tentzeil het virus niet door.
Werkt een beetje als een mondkapje.
#trumpstyle
za 25 april 2020 om 18:37 - 25 april 2020 om 18:37 # 159988
thebeast4000
zuid12

kunt ook net zoals iedereen thuis blijven en binnen blijven. moeten wel de grenzen dichtmaken en niet naar het bos of zoiets maar wel naar de camping?
za 25 april 2020 om 18:34 - 25 april 2020 om 18:34 # 159986
Zuid12
[quote]viro - 25 april 2020 om 18:30
"ZUID12

Vind het behoorlijk krom dat campings gewoon open mogen zijn."[/quote]

Bij mij op de camping zijn alle sanitaire gebouwen gesloten we hébben zelf sanitair in de caravan. Er is meer dan genoeg ruimte
za 25 april 2020 om 18:32 - 25 april 2020 om 18:32 # 159985
viro
Zuid12

Vind het behoorlijk krom dat campings gewoon open mogen zijn.
za 25 april 2020 om 18:30 - 25 april 2020 om 18:30 # 159983
rodasport
Tracking cases: At least 2,300 nursing homes have coronavirus cases — and the reality is likely much worse
Bron USA Today.

Alle problemen in Nederland zijn alles behalve leuk ,maar zijn wereldwijd overal hetzelfde (op uitzonderingen zoals Duitsland na misschien)
za 25 april 2020 om 18:20 - 25 april 2020 om 18:20 # 159982
Mahispe
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/3194321/LIVEBLOG-CORONAVIRUS-Situatie-in-Brabant-anders-dan-die-in-de-rest-van-Nederland

Gewoon. Alles opengooien joh .?
Zouden veel zeggen.

Ze lopen hier al 3 dagen lekker volop in groepjes en op elkaar bijna door de winkelstraten en park

Niet luisteren wil zeggen....we beginnen opnieuw met dadelijk nog langere lockdown
za 25 april 2020 om 18:09 - 25 april 2020 om 18:09 # 159981
matrix
@Markus

Wat stel jij voor dan? 2x per dag een vaatwas tablet?
za 25 april 2020 om 18:09 - 25 april 2020 om 18:09 # 159980
Zuid12
[quote]dermister - 25 april 2020 om 18:01
"ZUID12 Is naar de camping gaan dan wel zo'n goed idee?"[/quote]

Zitten vergenoeg van elkaar alleen eigen sanitair gebruiken ,gaat prima

za 25 april 2020 om 18:03 - 25 april 2020 om 18:03 # 159979
Zuid12
[quote]@markus - 25 april 2020 om 17:23
"MATRIX ] Maak je niet ongerust vanaf November kun je weer 4 jaar schenen trappen, maar het helpt je toch geen zier !"[/quote]

Hahaha
za 25 april 2020 om 18:01 - 25 april 2020 om 18:01 # 159978
DerMister
Zuid12 Is naar de camping gaan dan wel zo'n goed idee?
za 25 april 2020 om 18:01 - 25 april 2020 om 18:01 # 159977
Verwijderd
MATRIX ] Maak je niet ongerust vanaf November kun je weer 4 jaar schenen trappen, maar het helpt je toch geen zier !
za 25 april 2020 om 17:23 - 25 april 2020 om 17:23 # 159976
Zuid12
Ben nu op de camping en hoorde dat een camping genoot gestorven is en zijn vrouw heeft het overleefd .de vrouw vertelde haar ervaring en adviseerde houd je aan de richtlijn w ant het is een hel als je het hebt.

za 25 april 2020 om 17:16 - 25 april 2020 om 17:16 # 159975
Verwijderd
Moderator. ik zal mij proberen hieraan te houden, maar door deze corona crisis kom je toch onverhoopt bij politici terecht die deze virus crisis in banen proberen lijden en dat valt natuurlijk niet altijd in goede aarde en je ontkomt er soms niet aan
om man en paard te noemen, maar dit kun je echt niet met een politische discussie vergelijken !
za 25 april 2020 om 17:14 - 25 april 2020 om 17:14 # 159974
matrix
@Markus
Het leven is inderdaad heel simpel: zo vaak je kan handen wassen en minstens 1,50 meter afstand houden.
Samen krijgen we Corona eronder.
Nu Trump nog.
za 25 april 2020 om 17:10 - 25 april 2020 om 17:10 # 159973
ModeratorDit is een geverifieerd account
[quote]@markus - 25 april 2020 om 16:39
"Moderator ] Ik ben het grotendeels volledig met je eens, er zijn ook sommige :prikkers: die je het bloed onder de nagels uithalen, maar over welke zaken kun je momenteel nog je gal spuien in deze corona tijd, van Roda valt er weinig of niets
te melden, en sommigen vinden het leuk om dan maar Trump door het slijk te halen, wat wil je anders, de pers stookt het
vuurtje ook nog wat op, en wat blijft er dan nog over buiten :handen wassen en afstand houden van elkaar:"[/quote]

@Markus, als je over politiek wil discussiëren dan verzoeken wij jou om een platform met forum die speciaal daarvoor in het leven geroepen is te zoeken.
za 25 april 2020 om 16:41 - 25 april 2020 om 16:41 # 159968
Verwijderd
Moderator ] Ik ben het grotendeels volledig met je eens, er zijn ook sommige :prikkers: die je het bloed onder de nagels uithalen, maar over welke zaken kun je momenteel nog je gal spuien in deze corona tijd, van Roda valt er weinig of niets
te melden, en sommigen vinden het leuk om dan maar Trump door het slijk te halen, wat wil je anders, de pers stookt het
vuurtje ook nog wat op, en wat blijft er dan nog over buiten :handen wassen en afstand houden van elkaar:
za 25 april 2020 om 16:39 - 25 april 2020 om 16:39 # 159967
MATRIX Bij deze, kappen nu met die onzin, de volgende betekent een langdurige time out.

En DERHARRIE en THEBEAST4000 Hetzelfde geldt ook voor jullie 2. Als jullie hier alleen maar prikken om af te geven op mekaar en andere prikborders dan is het ook voor jullie even rusten.
za 25 april 2020 om 16:29 - 25 april 2020 om 16:29 # 159966
[quote]thebeast4000 - 25 april 2020 om 15:46
"MODERATOR

zoals je laatst al eens gezegd heb zeur ik normaal niet als ik een ban heb gekregen, maar nu mag je mij eens uitleggen waarom ik er nu ene had. niet verstoppen achter je positie, maar gewoon vertellen."[/quote]

Je prikkers over politiek die we al diverse malen verwijderd hebben.
Je kan het op het ene prikbord hebben over Roda, en hier over Corona. Maar als de prikkers een lading hebben over politiek (Trump, FvD en begrotingstekorten) dan ligt de nadruk om een politieke discussie te starten. Daar passen we voor.

za 25 april 2020 om 16:27 - 25 april 2020 om 16:27 # 159964
thebeast4000
moderator

zoals je laatst al eens gezegd heb zeur ik normaal niet als ik een ban heb gekregen, maar nu mag je mij eens uitleggen waarom ik er nu ene had. niet verstoppen achter je positie, maar gewoon vertellen.
za 25 april 2020 om 15:46 - 25 april 2020 om 15:46 # 159955
Verwijderd
zuid12 alle reacties worden verwijderd, negeren dus.
za 25 april 2020 om 14:31 - 25 april 2020 om 14:31 # 159950
thebeast4000
za 25 april 2020 om 13:20 - 25 april 2020 om 13:20 # 159944
Lodi
Een stafmedewerker in 't witte huis: It is what it is, we have a nut in the oval office:)

Pfff, een verwacht tekort van 92 millard. Een oud gezegde, schuld hebben is niet erg, zolang je het kan betalen.
za 25 april 2020 om 12:54 - 25 april 2020 om 12:54 # 159938
thebeast4000
za 25 april 2020 om 12:37 - 25 april 2020 om 12:37 # 159933
Verwijderd
@markus gelukkig gaan we dat de tweede dinsdag van september allemaal te horen krijgen ?
za 25 april 2020 om 12:13 - 25 april 2020 om 12:13 # 159931
thebeast4000
kan het artikel niet plaatsen, maar een groninger microbioloog zegt nu ook dat er minder doden hadden kunnen vallen. die vaart dus zijn eigen koers en is afgeweken van het landelijk testbeleid om de veiligheid van medewerkers en patiënten in het umcg niet in gevaar te brengen. wij worden bestuurd door idioten.
za 25 april 2020 om 12:12 - 25 april 2020 om 12:12 # 159930
thebeast4000
@markus

waarom denk je dat er al 2000 slachtoffers zijn gevallen in de verzorgingstehuizen? personeel is helemaal niet getest en die laten ze zo tussen de ouderen lopen. en de kinderen mogen niet op bezoek komen vanwege het besmettingsgevaar. wij worden bestuurd door idioten. hoor op verschillende sites dat er een complete generatie wordt weggevaagd. hoeft de staat geen pensioen meer uit te betalen en kunnen wat verzorgingstehuizen gesloten worden.
za 25 april 2020 om 12:02 - 25 april 2020 om 12:02 # 159929
Verwijderd
@THEBEAST ] Duizenden verplegend personeel in verzorgingstehuizen zijn besmet door het klakkeloze beleid van die zo als jij ze noemt :Waldheinis: in Den Haag !
za 25 april 2020 om 11:56 - 25 april 2020 om 11:56 # 159928
thebeast4000
zuid12

als een slachtoffer niet getest is blijft het een vermoeden, geen feit. zehebben geen mondkapjes, geen gezichtsmaskers, geen beschermende kleidng, geen testen, helemaal niks. dat virus is bijna gestopt door ouderdom en hier krijgen ze het klaar om niks te hebben. in alle landen om ons heen en daar buiten raden ze dringend mondkapjes aan, alleen die waldheini's van ons brazelen dan nog steeds over " schijnveiligheid ".
za 25 april 2020 om 11:35 - 25 april 2020 om 11:35 # 159926
Verwijderd
Dat je de uitspraak van Trump met een grote korrel zout moest nemen is wel bekend ,maar dat de wereldpers dit ook nog
als wereldnieuws publiceert is voor mij een raadsel, dat ieder woord van hem op het :goudschaaltje: gelegd werd is geen
verassing, als Trump verklaard drink als test een glas Super benzine tegen het corona virus dan staat de wereldpers opnieuw in brand voorop de Engelse en Duitse pers [Bild] over volwassenen gesproken, maar miljoenen mensen geloven deze onzin ook nog
en nemen dit voor waarheid aan !
za 25 april 2020 om 10:03 - 25 april 2020 om 10:03 # 159923
rodasport
Pietjepuk,

+ 1
za 25 april 2020 om 09:49 - 25 april 2020 om 09:49 # 159918
Zuid12
[quote]thebeast4000 - 25 april 2020 om 08:34
"gelukkig hadden we genoeg testcapaciteit. met dank aan onze kampioenen. gewoon door met het natte vinger werk:

https://www.nu.nl/coronavirus/6047178/huisartsen-764-niet-geteste-doden-hadden-vermoedelijk-covid-19.html"[/quote]

Dat is geen natte vinger werk.
za 25 april 2020 om 09:48 - 25 april 2020 om 09:48 # 159916
Pietjepuk
[quote]thebeast4000 - 25 april 2020 om 08:34
"gelukkig hadden we genoeg testcapaciteit. met dank aan onze kampioenen. gewoon door met het natte vinger werk:

https://www.nu.nl/coronavirus/6047178/huisartsen-764-niet-geteste-doden-hadden-vermoedelijk-covid-19.html"[/quote]

Hoezo beastje testen,Dat jij daar nu mee komt pffffff bij een griepje zoals jij altijd beweerd wat dit virus is gaan ze toch ook niet iedereen testen dus waar maak jij jou nou druk om.
# beastjeweethetaltijdbeteralswiedanook
za 25 april 2020 om 09:32 - 25 april 2020 om 09:32 # 159914
thebeast4000
gelukkig hadden we genoeg testcapaciteit. met dank aan onze kampioenen. gewoon door met het natte vinger werk:

https://www.nu.nl/coronavirus/6047178/huisartsen-764-niet-geteste-doden-hadden-vermoedelijk-covid-19.html

za 25 april 2020 om 08:34 - 25 april 2020 om 08:34 # 159909
Pietjepuk
trumpje praat poep.
za 25 april 2020 om 08:15 - 25 april 2020 om 08:15 # 159907
rodasport
Trump speculeert wel vaker over medische oplossingen om het virus eronder te krijgen. Zo stelde hij eerder voor om een antimalariamiddel tegen covid-19 in te zetten. Een proef in een veteranenziekenhuis liep op een mislukking uit. Er stierven meer veteranen die het middel hadden gekregen dan veteranen die op een andere manier werden behandeld.
Over een gevaar voor de volksgezondheid gesproken. ( zie de link van Zuid12)

En jongens het was allemaal maar sarcasme he, zegt trump nu. En de media was het natuurlijk schuld.
Dit is natuurlijk een uitvlucht. Zelfs als het sarcasme was is het een schande. De president gebruikt de persconferentie over de coronacrisis als cabaretvoorstelling?.
Als Rutte dit had geflikt, had hij nu een motie van wantrouwen aan zijn broek en kon hij opstappen.

za 25 april 2020 om 08:00 - 25 april 2020 om 08:00 # 159905
thebeast4000
voor de fanclub van fvd, leuk artikeltje op hun fb pagina, wou het jullie niet onthouden:

" Vers van de test in het lab vanmiddag. Van deze chirurgische maskers liggen er NU 700.000 klaar en kunnen er 1 MILJOEN per week geleverd worden. Filterverificatie 99% (zie bon). Thuiszorg, kappers: ze SMACHTEN hiernaar. En het LCH? Die WILLEN ze niet eens testen! #FVD #VWSfail FVD.nl/JA ".
vr 24 april 2020 om 22:21 - 24 april 2020 om 22:21 # 159901
Z24
#covfefe
vr 24 april 2020 om 21:09 - 24 april 2020 om 21:09 # 159893
Zuid12
[quote]rodasport - 24 april 2020 om 20:25
"je gelooft het niet,
Trump zegt nu dat het sarcasme was en niet echt meende.

Zoals ik vandaag al zei: 1 grote lachwekkende cabaret voorstelling"[/quote]

Hij onderstreept daar mee wederom hoe ongecontroleerd lomp hij kan zijn

Maarja de domste boeren hebben de dikkste aardappels
vr 24 april 2020 om 20:33 - 24 april 2020 om 20:33 # 159889
rodasport
je gelooft het niet,
Trump zegt nu dat het sarcasme was en niet echt meende.

Zoals ik vandaag al zei: 1 grote lachwekkende cabaret voorstelling
vr 24 april 2020 om 20:25 - 24 april 2020 om 20:25 # 159888
Klopp
Die Trump heeft weer eens een dom idee gelanceerd. Dat zo'n idioot ongestoord kan doorgaan met zijn dodelijke domheid is onbegrijpelijk.
vr 24 april 2020 om 20:21 - 24 april 2020 om 20:21 # 159887
Zuid12
[quote]rodasport - 24 april 2020 om 17:31
"Zuid 12,

Ik heb net een stuk desinfectie handzeep op een zetpil manier ingebracht.
Was dat niet verstandig?"[/quote]

?
vr 24 april 2020 om 19:02 - 24 april 2020 om 19:02 # 159879
Pietjepuk
[quote]rodasport - 24 april 2020 om 17:31
"Zuid 12,

Was dat niet verstandig?"[/quote]

???????

vr 24 april 2020 om 18:55 - 24 april 2020 om 18:55 # 159878
rodasport
Beast LOL eerlijk is eerlijk die was goed .
fijne dag verder
vr 24 april 2020 om 17:36 - 24 april 2020 om 17:36 # 159871
thebeast4000
rodasport

ik hoop dat je bent doorgeschoten tot aan je elleboog.
vr 24 april 2020 om 17:33 - 24 april 2020 om 17:33 # 159870
rodasport
Zuid 12,

Was dat niet verstandig?
vr 24 april 2020 om 17:31 - 24 april 2020 om 17:31 # 159869

Voorspel de wedstrijd
Niet ingelogd
Log in of word lid om een voorspelling te kunnen plaatsen
dinsdag 26 november 2024 om 20:00
Parkstad Limburg Stadion

Roda JC Kerkrade

Vitesse

Ik geef wijzijnrodajc.nl toestemming mijn emailadres te delen met Roda J.C. B.V. zodat Roda J.C. B.V. mij kan benaderen inzake de seizoenkaart campagne 2024/2025.

Ik wil een reminder ontvangen voorafgaan aan de wedstrijddag indien ik mijn voorspelling nog niet heb doorgegeven.

WZRJC Poule klassement