DerMister schreef:
Kaalheideroosje schreef:
Landgraaf045 schreef:
Zelf ben ik erbij in Groningen, en al vanaf 2003 onafgebroken seizoenkaarthouder, maar ben toch benieuwd wie van al deze mensen volgend seizoen met winterse temperaturen in eventuele KKD nog steeds op de tribune zit? Geweldig dat het zo leeft, en wil ook echt niet zeiken, want ook ik geniet hier van, afgelopen vrijdag was ook prachtig met dik 16.000 mensen, maar laten we het ook niet groter maken dan het is, die zitten er bij Nac elke wedstrijd…
06 mei 2024 om 16:01
Ik denk dat Roda veel groter is dan we zelf beseffen. We moeten echt eens ophouden om ons zelf klein te maken. Dit is met afstand de grootste club van Limburg en is qua potentie zeker eredivisiewaardig. Roda heeft op het vlak van publiek trekken nog nooit een fatsoenlijk beleid gehad.
Zelfs niet in de tijd van Nol en Theo. Toen ging men er gemakshalve vanuit dat als je goede spelers en resultaten hebt, de mensen vanzelf komen.
Nu is er echt beleid gericht op publiek trekken. Men is aan het werken aan een totaal concept. Het neerzetten van een eigen identiteit, opgehangen aan het Koempel verhaal. Diep geworteld in de regio, dankzij allerlei maatschappelijke projecten.
Als dat beleid lukt gaan we in de toekomst echt doorgroeien en verankerd de club steeds dieper in de samenleving. Dat is belangrijk want dan komen de mensen ook als de resultaten tegenvallen
06 mei 2024 om 16:19
Schei toch eens uit met dat gelul over koempel mentaliteit. De mijnen zijn al 50 jaar dicht, de spelers en de meeste fans onder de 50 hebben geen flauw idee wat het mijnverleden inhoudt. Dat ouderwetse koempel verhaal is gewoon een goedkoop marketing praatje. En de enige reden om die maatschappelijke projecten te doen is als goedmakertje voor de financiële steun van de gemeente. Als we in de toekomst weer rechterrijtje KKD zouden spelen dan zitten er maximaal 4000 mensen, koempels of geen koempels.
06 mei 2024 om 16:21
Ah joh - tuurlijk is dat Marketing! Dat argument kun je echt voor ie-de-re club gebruiken van een vergelijkbare grootte:
Willem II zijn kruikezeikers, vanwege de oude textielfabrieken. Het "Avondje NAC" komt van een reclame uit de jaren 70.
Ajacieden zijn Godenzonen, vanwege de generatie Cruyff - die 95% van dat stadion nooit heeft zien voetballen.
De behoefte naar identiteit is iets menselijks en vanuit marketing kun je daar slim op inspelen.
D'r zijn maar bar weinig clubs in de wereld die een identiteit uit actueel DNA kunnen weerspiegelen, al helemaal als je de fans er niet bij optelt.
Van mij mogen we die "Koempelmentaliteit" helemaal uitmelken tot er geen zwart steentje meer in de grond zit, als het ons extra euro's in kas brengt. We maken ons eigen merk en als dat de moeite waard is doe ik er graag aan mee.